صالحی:

بازرسان آژانس حق بازدید از صنایع نظامی و موشکی را ندارند

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران گفت: بازرسان آژانس وظیفه و حقی در مورد بازرسی از صنایع نظامی و موشکی ایران ندارند. مرجعی در دنیا برای بازرسی از این تاسیسات وجود ندارد و معاهده‌ای هم در این زمینه نداریم و آژانس هم در جایگاهی نیست که این کار را انجام دهد.
کد خبر: ۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ - 21December 2013

بازرسان آژانس حق بازدید از صنایع نظامی و موشکی را ندارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ایران، این سازمان نسبت به بازتاب سخنان "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران واکنش نشان داد و در این مورد بیانیهای صادر کرد که در ذیل آمده است.

ضمن تشکر از همکاری رسانههای وزین کشور در انعکاس اخبار هستهای، با عنایت به اینکه یک یا دو سایت محلی با درج تیتر خبر بازرسان آژانس انرژی اتمی از صنایع موشکی ایران بازدید میکنند، موجب تشویش اذهان عمومی شدهاند و برداشت صحیحی از سخنان آقای دکتر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه خبری روز پنجشنبه 28 آذرماه جاری در قم نداشتند، توضیح ذیل را جهت تصحیح اخبارمنتشره و تنویر افکار عمومی به آگاهی میرساند:

رییس سازمان انرژی اتمی ایران پس از دیدار با مراجع عظام قم، با رد اتهامات برخی کشورهای غربی مبنی بر انحراف برنامه هستهای جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به انواع بازرسیهای آژانس و همکاریها و شفافسازی گسترده، این اتهامات بی اساس میباشد.

وی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران که پرسید آیا بازرسان از صنایع نظامی و موشکی کشور نیز بازدید میکنند، گفت: بازرسان آژانس چنین وظیفه و حقی ندارند. مرجعی در دنیا برای بازرسی از این تاسیسات وجود ندارد و معاهدهای هم در این زمینه نداریم و آژانس هم در جایگاهی نیست که این کار را انجام دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار