لاوروف:

دولت و مخالفان سوریه باید علیه تروریسم متحد شوند

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر ضرورت متحد شدن دولت و نیروهای مخالف در سوریه برای مبارزه با افراط‌ گرایی گفت: غرب نیز در حال رسیدن به این نتیجه است که سوریه نباید به دست تروریست‌ها بیفتد.
کد خبر: ۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸ - 22December 2013

دولت و مخالفان سوریه باید علیه تروریسم متحد شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری "اینترفکس"، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: دولت سوریه و مخالفان آن باید تلاشهای خود را برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در این کشور با یکدیگر متحد کنند.

لاوروف با اشاره به اینکه هیچکس قصد حمایت از مذاکرات با تروریستها در سوریه ندارد، تصریح کرد: کشورهای غربی هم به تدریج در حال رسیدن به این حقیقت هستند که حضور بشار اسد در سوریه به مراتب بهتر از این است که این کشور بدست تروریستها بیفتد.

وزیر خارجه روسیه در مورد نتایج سال 2013 برای دیپلماسی خارجی گفت: ما این مسئله را درک میکنیم که دستیابی به صلح در سوریه کار آسانی نیست، زیرا علاوه بر دو طرف مناقشه در این کشور که قرار است در جریان کنفرانس بین المللی ژنو2 پای میز مذاکره بنشینند، در سوریه تروریستها و گروههای افراطی و تندرو نیز در حال جنگ هستند که هیچکس هم قصد مذاکره با آنها را ندارد. برعکس لازم است تا همه تلاشها، از جمله از سوی دولت و مخالفان سوری روی این مسئله متمرکز شود که با این نیروها در سوریه مبارزه جدی شود.

وی خاطرنشان کرد: لازم به توضیح نیست که حل و فصل بحران سوریه و همچنین سایر مشکلات مهم بینالمللی و تامین ثبات جهانی نیازمند آمادگی روسیه و آمریکا برای همکاری و کار مشترک در این راستاست.

نظر شما
پربیننده ها