فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

با روحیه وحدت و ولایت پذیری، پیروزی حاصل می شود

کرمی گفت: با وجود اینکه جنگ هشت‌ساله تمام شده است اما دفاع مقدس همچنان باقی است و امروز دشمن روحیه انقلابی، ولایی و باورهای دینی مردم ایران را نشانه گرفته است. اما هر جا که روحیه وحدت و ولایت‌پذیری حاکم باشد، پیروزی حاصل می‎شود
کد خبر: ۸۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ - 21May 2016

با روحیه وحدت و ولایت پذیری، پیروزی حاصل می شود

به گزارش دفاع پرس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی در سخنان پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته شهر زنجان با تبریک سوم خرداد، سالروزعملیات بیتالمقدس اظهار داشت: در این عملیات، شرایط برای هر دو طرف حساس بود و هر دو طرف تلاش میکردند به اهداف خود برسند و 60 هزار نیروی عراقی با همه تجهیزات و پشتیبانی در منطقه عملیاتی بیتالمقدس حضور داشتند.

وی با بیان اینکه قبل از موانع مصنوعی دشمن، نیروهای ایران با رودخانه خروشان کارون به عنوان مانع طبیعی مواجه بودند، تصریح کرد: از هر چهار طرف منطقه منحصر در آب و غیرقابل نفوذ بود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه تجهیزات دشمن بسیار پیشرفته بود و با ویران کردن شهر خرمشهر دشمن تلاش داشت تا جلوی پیشروی نیروهای ایرانی را بگیرد، تصریح کرد: فرماندهان این موضوع را به کانال دفاعی سوئز تشبیه کردند.

کرمی گفت: فرماندهان جوان سپاه، ارتش و بسیجی عملیاتی طراحی کردند که با دور زدن دشمن، اجرایی و تنها با اعتقاد و ایمان رزمندگان اسلام پیروزی نصیب ایران شد.

وی با اشاره به اینکه هدف این عملیات آزادسازی خرمشهر، هویزه، منطقه عمومی خرمشهر و تأمین مرزهای بینالمللی بود، افزود: هدایت حضرت امام خمینی (ره) و دعای خیر مردم ایران رمز پیروزی در این عملیات بود.

کرمی افزود: 112 گردان سپاهی و بسیجی و 45 گردان ارتش در این عملیات حضور داشته و وحدت ارتش، بسیج و سپاه و نیروهای مسلح و شور و شوق در بین رزمندگان اسلام از دیگر دلایل موفقیت این عملیات بود.

وی بیان کرد: این عملیات از 9 اردیبهشت ماه با پیام شهید صدوقی و آیتالله مشکینی با قرائت سوره فتح و با اعلام رمز عملیات و ارسال پیام به رزمندگان اسلام آغاز شد، سه قرارگاه که عملیات را انجام میدادند قرارگاه فتح 25 کیلومتر پیشروی کرد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مرحله دوم عملیات از 16 اردیبهشت ماه به منظور تثبیت خطوط مرز انجام و 9 هزار اسیر از دشمن گرفته شد، گفت: در مرحله سوم نیز با وجود مقاومت نیروهای عراقی، پیروزی با نیروهای ایرانی بود.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در مرحله چهارم مورد توجه نیروهای ایرانی بود و با وجود اینکه صدام دستور داده بود باید خرمشهر حفظ شود اما این مقاومت نتیجه نداد، خاطرنشان کرد: نیروهای ایرانی در سوم خرداد زیر ضربات خرد کننده با روحیه انقلابی برای انجام فرمان امام محاصره را تنگ کرده و 10 صبح این روز، روز پیروزی رزمندگان اسلام بود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام با اوج فداکاری وارد خرمشهر شده و با فریاد «اللهاکبر»، «یا حسین» و «یا زهرا» خرمشهر را که به خونینشهر تبدیل شده بود، آزاد و صحنههای بسیار زیبایی را خلق کردند.

کرمی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: این عملیات با یاری خداوند متعال انجام شد.

وی با بیان اینکه 16 هزار کشته و مجروح از دشمن و 19 هزار اسیر نتیجه عملیات بیتالمقدس بود، گفت: حضرت امام فرمودند «فتح خرمشهر فتح ارزشهای اسلامی است».

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: درچهار مرحله عملیات رزمندگان زنجان در قالب تیپ 7 ولیعصر (عج) و تیپ 8 نجف در قالب 6 گردان به عنوان خط شکن، در این عملیات خوش درخشیدند.

کرمی با اشاره به مراسم سوم خرداد در حسینیه ثارالله زنجان، گفت: سردار اصانلو سخنران این مراسم خواهند بود که از دست مبارک ولی امر مسلمین، فرمانده کل قوا، نشان فتح را دریافت کردند و درعملیات بیت المقدس نیز به عنوان فرمانده حضور داشتند.

کرمی افزود: با وجود اینکه جنگ هشتساله تمام شده است اما دفاع مقدس همچنان باقی است و امروز دشمن روحیه انقلابی، ولایی و باورهای دینی مردم ایران را نشانه گرفته است. اما هر جا که روحیه وحدت و ولایتپذیری حاکم باشد، پیروزی حاصل میشود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: دشمن با همه ابزارهای شیطانی از جمله 18 هزار شبکه ماهواره، شبکههای اجتماعی و تهاجم فرهنگی را علیه ملت ایران و ملتهای مسلمان آغاز کرده است.اگر دشمن موفق شود با از بین بردن روحیه استکبارستیزی و اعتقادات افراد جامعه به ویژه جوانان برنامههای خود را عملیاتی کند، پیروزی با دشمن است که باید مقابله کرد.

وی بسیج مسلمانان در یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و کشورهای اسلامی را به برکت روحیه استکبارستیزی و خون پاک شهدا عنوان کرد و گفت: باید روحیه دوران دفاع مقدس را حفظ کنیم تا در برابر توطئههای دشمنان با گوش دادن به فرمان ولایت، در برابر دشمنان ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی در برابر جبهه جنگ نرم دشمنان تأکید کرد و گفت: ملتی که گوش به فرمان ولایت بوده و روحیه استکبارستیزی خود را حفظ کند، پیروز میدان است.

کرمی یادآور شد: وی رمز موفقیت ملت ایران در مبارزه با رژیم طاغوت، جنگ و ایستادگی در برابر ابرقدرتهای عالم، وحدت، ایستادگی و روحیه ولایتپذیری است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار