پدر شهید ابوالفضل شیروانیان در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

ابوالفضل مانند صاحب نامش در راه حسین زمان شهید شد/ به همسرش قول شفاعت داده بود

سردار سرتیپ 2 پاسدار مجتبی شیروانیان گفت: پسرم ابوالفضل همچون صاحب نامش در راه حسین زمانش شهید شد و غیرت و رشادت او نگذاشت لحظه‌ای دست از مبارزه در راه حق بردارد.
کد خبر: ۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲ - 25December 2013

ابوالفضل مانند صاحب نامش در راه حسین زمان شهید شد/ به همسرش قول شفاعت داده بود

سردار سرتیپ 2 پاسدار مجتبی شیروانیان پدر شهید ابوالفضل شیروانیان در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: زمانی که در حج در حال انجام اعمال خود بودم فرزندم ابوالفضل متولد شد و به این جهان پا گذاشت.

وی تصریح کرد: چند روز بعد از تولد ابوالفضل، به منطقه سیستان و بلوچستان برای خدمت اعزام شدم و دوران کودکی ابوالفضل در آنجا طی شد.

شجاعت و ایمان ابوالفضل اسوهای برای جوانان است
 
وی با اشاره به شجاعت و صبوری مادر ابوالفضل گفت: مادرش زنی شجاع بود و ابوالفضل نیز از شجاعت مادرش بهره برد و در دامان مادری رشد و نمو یافت که نمونه بود.

سردار شیروانیان تاکید کرد: بعد از دوران اندکی برای انجام رسالت خود به جنوب برای دفاع از انقلاب حضور یافتم. در شرایط خاص و مشکلات عدیدهای که وجود داشت ابوالفضل با غیرت تمام میگفت پدر نگران نباش من مراقب خانواده هستم.
 
اعتماد به ابوالفضل و مسئولیت پذیری او خیالم را آسوده کرد
 
وی ادامه داد: دوران دبستان او به اصفهان منتقل شدیم. بعد از اندکی به مدت ۶ سال در مشهد خدمت میکردم. میگفت پدر نگران خانواده نباش من هر کاری از دستم بر بیاید انجام میدهم و شما اصلا ناراحت نباش.

پدر شهید ابوالفضل شیروانیان ادامه داد: مانند یک مرد و بیشتر از سن و سالش از خانواده حمایت و پشتیبانی میکرد و خاطر من هم از بابت خانواده با حضور ابوالفضل راحت بود.

وی اذعان داشت: علاوه بر اینکه خودش درس میخواند به خواهرانش هم در درس کمک میکرد. چرا که او معتقد بود باید نسبت به دیگران توجه داشت و انسان کاری از عهدهاش برمی آید برای خانواده و دیگران انجام دهد.
 
کبر و غرور انسان را نابود میکند اما راه خدایی سعادت به همراه دارد

وی ادامه داد: ابوالفضل معتقد بود که انسان خود خواه و مغرور مورد نفرت همه است و تکبر و خودخواهی انسان را به ورطه نابودی میکشاند.

پدر شهید به ویژگیها و خصوصیات فرزندش اشاره کرد و گفت: یکی از خصوصیات بارز ابوالفضل داشتن روحیه غیرت و مردانگی است که در وجودش نهفته بود. غیرتی که در وجودش نهفته در مورد همه به صورت یکسان وجود داشت و همه زنان و دختران را مانند خواهران خود میدانست.
 
پاسداری از انقلاب برایش از هر امری مهمتر بود
 
سردار شیروانیان اظهار کرد: پاسداری از دستاوردهای ا نقلاب و برآوردن نیازهای کشور برای ابوالفضل از هر امری در دنیا مهمتر بود.

وی ادامه داد: در شرایطی که موقعیت مادی عالی برایش وجود داشت ولی عشق و علاقه برای خدمات رسانی سبب شد تا در کاری که نسبت به آن عشق داشت حضر شد تا حتی با ماهیانه دریافتی ۲۰۰ هزار تومانی نیز کار کند.
 
مادیات را داد تا آخرت را بگیرد
 
وی خاطرنشان کرد: فرزندم مادیات را داد تا آخرت را بگیرد چرا که برای او رسیدن به سعادت و کمال مهم بود و میگفت دنیا میگذرد اما باید آخرت خود را بسازیم و با کولهای پر از توسه به سفر آخرت برویم.

پدر شهید ابوالفضل شیروانیان با بیان اینکه در راه رسیدن به خدا بیش از هر چیزی اهمیت میداد، گفت: پسرم معتقد بود که پول حلال به زندگی آدمی خیر و برکت میدهد و سلامتی روح و جسم را تضمین میکند. کار کردن یک نوع عبادت است اما باید پول آن حلال باشد.

وی اذعان داشت: او عشق و علاقه فراوانی نسبت به ائمه اطهار به ویژه حضرت زینب (س) و حضرت ابوالفضل داشت. همچنین به شدت نسبت به حضرت زینب تعصب داشت.

پدر ادامه داد: ابوالفضل همیشه میگفت بانوی بزرگ زینب کبری بهترین الگو برای زنان است چرا که در حادثه کربلا با صبر و بردباری موجب شدند تا حقانیت اسلام و نهضت عاشورایی اثبات شود و تا ابد باقی بماند.

سردار شیروانیان افزود: با اصرار و پیگیریهایی که او داشت سرانجام برای حراست و حفاظت از حرم حضرت زینب راهی شد و میگفت نمیتوانم در آرامش باشم و زنده بمانم و خواهرم زینب مورد بیحرمتی و اهانت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: روحیه ایثار و دلدادگی و شهادت طلبی او باعث شد تا به آرزوی دیرینهاش دست یابد. از مادر و همسرش نیز طلب رضایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: ولایت پذیری در عمق وجود و روح و جان ابوالفضل جای داشت و با شناخت راه خود را پیدا کرد و رفت.

وی ادامه داد: بصیرت فرزندم بسیار بود و با شناخت کامل و با هدف عالی به شهادت رسید. به همسرش قول شفاعت داد تا اگر او رضایت دهد در صورتی که شهید شد از حضرت زینب (س) شفاعت او را نیز طلب کند.
 
پدر شهید گفت: ابوالفضل به دست شقیعترین افراد و با تیر مستقیم نامردان به شهادت رسید و شهادت او بار دیگر صحنه عاشورا برای من تکرار کرد. چرا که در صحنه عاشورا اول حضرت ابوالفضل به شهادت رسید و انجام وظیفه کرد و بعد امام حسین شهید شد.

وی خاطرنشان کرد: ابوالفضل در راه حسین زمان به شهادت رسید و حسین من (فرزند شهیدم ابوالفضل) امروز نیز زنده است و راه پدرش (ابوالفضل) را ادامه خواهد داد و هر کجا نیاز باشد مانند پدر خود در مقابل زیاده خواهان و زورگویان در راه دفاع از ولایت مبارزه خواهند کرد.

سردار شیروانیان ادامه داد: محمد حسین برادر ابوالفضل و تنها فرزندش زندهاند و راه او را ادامه میدهند.
وی خاطر نشان کرد: همسرش به او وابستگی بسیاری داشت اما شهادتش سبب نشد همسر او چیزی بگوید چرا که معتقد است ابوالفضل در راه اسلام و دین به شهادت رسیده است و او مانند کوه استوار است.

وی اذعان داشت: من دارای ۴ فرزند، دو دختر و ۲ پسر هستم و ابوالفضل فرزند اول پدر است، همین موضوع سبب شده بود تا ابوالفضل نسبت به بقیه اعضای خانواده احساس مسئولیت داشته باشد.

سردار سرتیپ 2 پاسدار مجتبی شیروانیان گفت: غیرت، ایمان و اعتقادات دینی و عشق به ائمه و مکتب قرآن در وجود ابولفضل مثال زدنی و نمونه بود.
 
غیرت و ایمان ابوالفضل مثال زدنی بود
 
وی با تاکید بر اینکه نماز از خواستهها و سفارشهای ابوالفضل بود، تصریح کرد: از دوران کودکی فرزندم همواره دست به کارهای بزرگ میزد که از سن او خارج بود و افکار مفیدی در سر داشت.

سردار شیروانیان خاطر نشان کرد: یکی از خصوصیات و ویژگیهای بارز و برجسته شهید ابوالفضل، داشتن غیرت بود که در وجودش قرار داشت.

وی اذعان داشت: عشق و ارادت ابوالفضل به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، در راه پاسداری از دستاوردهای انقلاب سبب شد تا او از مادیات بگذرد و تمام وجود خود را برای خدمت به انقلاب به کار گیرد.

شیروانیان از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس اذعان داشت: احترام به خانواده برای او اولویت داشت و معتقد بود که باید حرمت بزرگترها و افراد مسن در هر مکان و محلی را داشت.

ابوالفضل شیروانیان فرزند یکی از یادگاران و جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس در ۲۸ شهریور سال ۱۳۶۲ در اصفهان متولد شد. او از مدافعان حرم عقیله بنی هاشم بود که در راه پاسداری از حرم حضرت زینب کبری(س) به دیدار معشوق شتافت.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار