در آستانه سالروز رحلت رسول اکرم و حضرت امام حسن مجتبی(ع)

سفرنامه ضریح امام حسین(ع) رونمایی می‌شود

کتاب "پنجره‌های تشنه" سفرنامه ضریح امام حسین (ع) از قم تا کربلا به قلم "مهدی قزلی" روز یکشنبه هشتم دی‌ماه در تالار مهر حوزه هنری رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰ - 24December 2013

سفرنامه ضریح امام حسین(ع) رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "پنجرههای تشنه" که سفرنامه ضریح امام حسین (ع) از قم تا کربلا به قلم "مهدی قزلی" است، روز یکشنبه هشتم دیماه در تالار مهر حوزه هنری رونمایی میشود.

این سفرنامه در مراسمی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی؛ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی سرهنگی؛ مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت، حجت الاسلام تکیهای؛ معاون فرهنگی مسجد جمکران و از اعضای هیت امنا ساخت ضریح و مهدی قزلی؛ نویسنده این کتاب رونمایی میشود.

مهدی قزلی؛ نویسنده و روزنامهنگار به سفارش هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع)، مواجهه مردم شهرهای مختلف کشورمان با ضریح امام حسین را نظاره کرده و گزارشی از آن را در کتابی با عنوان "سفرنامه ضریح امام حسین" روی کاغذ آوردهاست.

به گفته این نویسنده تمام افرادی که درگیر کار انتقال بودند با هم یکسان بودند و همگی به خاطر شیعه بودنشان و عشقی که به امام حسین داشتند، ضریح را همراهی کردهبودند. به همین دلیل هم هیچ تفاوتی میان آنها وجود نداشت و دغدغه همه یکی بود. حتی رفتار مردم از قم تا تهران، تهران تا جنوب و نهایت در کربلا در مواجهه با ضریح امام حسین (ع) یکسان بودهاست.

نکته قابل ذکر اینکه عنوان این کتاب به پیشنهاد مرتضی سرهنگی بوده که پس از اجماع، عنوان پیشنهادی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری انتخاب شده است.

همچنین قرار است پرچمی که روی قبر حضرت امام حسین (ع) قرار داشته در این مراسم به اهتزاز در آید.

گفتنی است این مراسم ساعت 10:30 روز یکشنبه هشتم دیماه در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار