دعوت از مراجع تقلید برای برنامه های ماه رمضان

معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی از آیات عظام تقلید برای ضبط برنامه‌های کوتاه معارفی ویژه ماه مبارک رمضان دعوت کرد.
کد خبر: ۸۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ - 26May 2016

دعوت از مراجع تقلید برای برنامه های ماه رمضان

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس،به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم با همراهی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با هدف دعوت برای ضبط برنامه های معارفی ویژه ماه مبارک رمضان  به دیدار حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی رفت.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار مسئولیت رسانه ملی را در هجمه فرهنگی کنونی بسیار سنگین دانست و افزود: در فضاهای مجازی فعالیت های گسترده ای بر ضد دین و اعتقادات صورت گرفته که صدا و سیما باید در این جبهه هم ورود کند و این هجمه را خنثی کند.
 
وی با اشاره به برنامه سازی در حوزه دین و ارزشهای اخلاقی خاطر نشان کرد: حتما نباید در این حوزه از پیام مستقیم در برنامه ها استفاده کرد و گاهی با اشاره غیر مستقیم یا حتی در لفافه برنامه های طنز هم میتوان ارزشهای اخلاقی و اسلامی را در جامعه منتشر کرد.
 
حضرت آیت الله سبحانی نیز در دیداری جداگانه با اشاره به نقش بی بدیل صدا و سیما در پاسخ به شبهات ایجاد شده در شبکههای معاند و ضد دین، ایجاد بستر مناسب برای پاسخگویی به شبهات توسط  افراد خبره را از اولویتهای صدا و سیما دانست و آمادگی خود را برای هم فکری و همکاری با صدا و سیما اعلام کرد.
 
 معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا و سیما در ابتدای این دیدارها با ارائه گزارشی با اشاره به تولید نزدیک به 28 هزار ساعت برنامه معارفی و قرآنی در صدا و سیما از اقبال این برنامه ها در بین مخاطبان به ویژه نسل جوان یاد کرد و افزود: از این میزان برنامه بیش از 13 هزار ساعت در حوزه سیما و 14 هزار ساعت در حوزه صدا بوده است. و علاوه بر آن نیز 1216 ساعت نیز سخنرانی معارفی پخش شده است.
 
حجت الاسلام موسوی مقدم افزود: میزان رضایت مخاطبان از برنامه هایی مثل «آفتاب شرقی» ، «این شب ها»، «کوی محبت» ، «از لاک جیغ تا خدا»، «سمت خدا»، «روضه رضوان»، «تانیایش»، «باران» و ... که برنامه های شاخص معارفی هستند بر اساس نظرسنجی ها بیش از 80 درصد است که این میزان معمولا برای برنامه های نمایشی و سریال ها است.
 
معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا و سیما فعالیت رسانه ملی در سطح استان ها و تولید برنامه های معارفی مراکز استان ها را نیز قابل توجه دانست و گفت: مراکز استانی نیز با توجه به فرهنگ و گویش محلی از کارشناسان خبره معارفی بومی استان خود استفاده میکنند که ارتباط بیشتری با مردم پیدا کرده اند.
 
وی با اشاره به اینکه برنامههای ویژه ماه مبارک رمضان که مراجع معظم تقلید دارند نیز در این ماه در صدر توجه و اقبال عمومی قرار دارد از این دو مرجع عالیقدر دعوت کرد که طبق سنوات گذشته صدا و سیما را با این برنامههای کوتاه در نشر معارف اسلامی و قرآنی یاری دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار