حجت‎الاسلام مصدق:

نیروهای مسلح ایران پاک‌ترین‎ نیروی مسلح در جهان است

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح با ارائه گزارشی از فعالیت‎های سازمان قضایی نیروهای مسلح و فرماندهان مختلف نظامی و انتظامی گفت: امروز نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از سالم‎ترین نیروهای مسلح دنیا هستند.
کد خبر: ۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸ - 28December 2013

نیروهای مسلح ایران پاک‌ترین‎ نیروی مسلح در جهان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، حجتالاسلام "محمد مصدق" معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح ظهر امروز در همایش پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان گلستان اظهار داشت: تا به امروز در سهبرنامه پنجساله همایشها و برنامههای پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح در سطح کشور برگزار شده و امروز نیز بیستمین مجمع در اولین سال از چهارمین برنامه پنج ساله توسعه برگزار شده است.

وی ادامه داد: در طول این 16 سال 553 همایش پیشگیری از وقوع جرم در سراسر کشور توسط نیروهای مسلح برگزار شده است.

مصدق بیان کرد: در طول این سالها تجربیات فراوانی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح به دست آمده است به طوری که در سال 1376 در ابتدای شروع به کار دراین حوزه شعار ما این بود که پیشگیری نسبت به مجازات از تقدم بیشتری برخوردار است.

وی افزود: اما امروز به آن درجه از توانمندی رسیدهایم که شعار ما تبدیل به این شده که پیشبینی از پیشگیری مقدمتر است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در تمام جوامع مدعی حقوق بشر موضوع پیشگیری در وقوع جرم را به صورت کیفری دنبال میکنند، اما در آموزههای اسلامی پیشگیری غیر کیفری نسبت به پیشگیری کیفری مقدمتر است.

مصدق متذکر شد: برای مثال در دین مقدس اسلام تاکید و توصیه شده است اگر میخواهید مرتکب گناه و اشتباه و به تعبیری یک ناهنجاری و جرم در جامعه نشوید نماز بخوانید و همیشه خداوند را نظارهگر بر اعمال خود بدانید.

وی تاکید کرد: کشور ما مفتخر است اعلام کند که پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی را زودتر از تمام جوامع دیگر آغاز کرده و در این زمینه به موفقیتهای چشمگیری نیز دست پیدا کرده است.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح همیشه خود را در کنار نیروهای مسلح میداند نه در مقابل آنها.

مصدق با ارائه یک گزارش عملکرد از فعالیتهای سازمان قضایی نیروهای مسلح و فرماندهان در ردههای مختلف نظامی و انتظامی تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از سالمترین نیروهای مسلح دنیا هستند.

وی افزود: بررسیها نشان داده ارتکاب به جرم در جامعه نیروهای مسلح در کشور بسیار کمتر از افراد عمومی در جامعه است؛ این در حالی است که این نیروها هم بخشی از مردم جامعه در ایران هستند.

مصدق اظهار داشت: این آمارها نشان از سلامت و اقتدار نیروهای مسلح در کشور دارد و نشان میدهد این نیروها از شأن و منزلت بسیار بالایی برخوردارند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ممکن است در بسیاری از موارد جرم که در محیط نظامی و پادگانها رخ میدهد منشاء داخل سازمانی نداشته باشد و شروع غیر فیزیکی آن از بیرون محیط نظامی نشات گرفته باشد اما نیاز است فرماندهان و مسئولان در محیطهای نظامی حداکثر دقت و همراهی را با نیروها داشته باشند تا کمترین نوع جرم در این محیطها رخ دهد.

مصدق در پایان با تاکید بر اینکه آمار جرم در نیروهای مسلح در برخی نقاط به انگشتان دست هم نمیرسد، افزود: وقوع جرم در نیروهای مسلح ما حتی اگر در عدد یک هم خلاصه شود بسیار زیاد است.0

نظر شما
پربیننده ها