بیانیه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت یوم‌الله ۹ دی

حماسه 9 دی، تکرار عاشورای حسینی در پهنه کربلای ایران بود

حماسه نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ تکرار عاشورای حسینی در پهنه کربلای ایران و پاسخی رسا به فریاد "هل من ناصر ینصرنی" حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در عاشورای سال ۶۱ هـ . ق است.
کد خبر: ۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱ - 30December 2013

حماسه 9 دی، تکرار عاشورای حسینی در پهنه کربلای ایران بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت یوم الله ۹ دی بیانیهای را منتشر کرده است.

متن این بیانیه بدین شرح است:
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
الَّذِینَ یَتَّخِذُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ أَیَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا (النساء: ۱۳۹)
 
کسانی که کافران را غیر از مومنان به عنوان سرپرست میگیرند، آیا عزت و قدرت را نزد آنها میجویند پس به راستی عزت و قدرت همه از آن خداست. (سوره نساء، آیه ۱۳۹)
 
یومالله ۹ دی، مظهر بصیرت و ولایتمداری ملت ایران و پایبندی آنان به عهد و پیمانشان با حضرت امام خمینی (رحمتالله علیه) و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی و نیز عرصه نمایش ارادت و تبعیت از رهبری انقلاب همراه با عمق باور و میثاق از هم ناگسستنی امت با امام و ولّی خویش و نیز برائت و بیزاری از سران و حامیان داخلی و خارجی فتنه به شمار میرود.
 
حماسهای که نشان داد بیعت ایرانیان با قرآن، عترت و ولایت فقیه، حقیقتی انکارناپذیر است که قابل برگشت و اغماض نبوده و همیشه جاری خواهد بود و در زمانهای حساس و سرنوشتساز تاریخی نیز، آگاهانه و فداکارانه نقش خود را به خوبی پدیدار خواهد ساخت.
 
بیتردید حماسهٔ عظیم نهم دی ماه ۱۳۸۸، برگ زرین دیگری بود بر تارک تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران که سالیان سال در یاد و قلب مردم خواهد ماند؛ تا جایی که میتوان این حماسه شور انگیز را در امتداد حوادثی چون ۱۵ خرداد، ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و دلاوریهای رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس خواند.
 
حماسه نهم دی ماه ۱۳۸۸ تکرار عاشورای حسینی در پهنه کربلای ایران و پاسخی رسا به فریاد "هل من ناصر ینصرنی" حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در عاشورای سال ۶۱ هـ. ق است.
 
مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پایان این بیانیه ضمن تقدیر از ملت حماسهساز ایران اسلامی اعلام میدارد همانند دوران سراسر افتخار انقلاب و ارزشمند دفاع مقدس و همگام با ملت شهیدپرور ایران و با مدنظر قرار دادن حقایق و تجربیات تاریخی همچون فتنه ۸۸، همواره با ثبت و ضبط وقایع این حماسهٔ بزرگ پرچم بصیرت و ولایتمداری را برافرشته نگاه خواهد داشت تا آیندگان اعم از دوست و دشمن عمق باورهای دینی و ملی ملت سرافراز ایران اسلامی را بدانند و تحت منویات ولی امر مسلمین حضرت امام خامنهای (مدظله العالی) در راه پیشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با استکبارجهانی سر و جان خواهیم گذاشت.
نظر شما
پربیننده ها