امیری در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

9 دی رساترین فریاد تاریخ انقلاب اسلامی است

جانشین سازمان بسیج مداحان گفت: 9 دی در حقیقت رساترین و استوارترین فریاد تاریخ انقلاب اسلامی است و مردم با حرکت خود دشمنان را بر سر جای خود نشانده و حرف دلشان را به آن ها زدند.
کد خبر: ۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱ - 02January 2014

9 دی رساترین فریاد تاریخ انقلاب اسلامی است

احد امیری جانشین سازمان بسیج مداحان در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: با بررسی عمقی و معنایی در می یابیم که رخداد روز 9 دی، از جنس عاشورایی و نهضت امام حسین (ع) است. مبدا، منشا و منش حرکتی در نهم دی ماه در حقیقت منش و خط حرکتی اباعبدالله الحسین است.

امیری تصریح کرد: 9 دی در حقیقت رساترین و استوارترین فریاد تاریخ انقلاب اسلامی است. مردم با حرکت آگاهانه خود دشمنان را بر سر جای خود نشانده و حرف دلشان را به آن ها زدند.

جانشین سازمان بسیج مداحان تاکید کرد: روز 9 دی در واقع روز بیداری، پیدایش حرکت اصلاحی و مبارزه با انحراف در جامعه اسلامی بود که به شکل حماسه ای زیبا در عرصه جهانی متجلی شد.اگر بخواهیم جریانی از قبیل حماسه 9 دی را به عاشورا متصل کنیم قطعا از جنس آن و در مسیر عاشورایی قرار دارد.

امیری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه حماسه 9 دی گفت: مقام عظمای ولایت در 19 دی تعبیر بسیار زیبایی را در این راستا فرمودند که "دست خدا و ایمان مردم رخداد روز 9 دی را ایجاد کرد" و رهبری این اتفاق را وام دار هیچ جریان سیاسی ندانستند.

جانشین سازمان بسیج مداحان اذعان داشت: حضرت آقا فرمودند: دراین ماجرا اباعبدالله ملت ایران را یاری کرد معنایش این است که امام حسین (ع) ملت ایران را بار دیگر مثل حادثه خرداد یاری کردند.

امیری با بیان اینکه حقیقت اسلام برای مردم در روز 9 دی آشکار شده بود، گفت: عشق ملت ایران به ولایت در روز 9 دی بر جهانیان ثابت شد و برای حمایت از ولایت فقیه، مردم لبیک را به امام حسین گفتند.

وی با اشاره به حادثه 15 خرداد سال 1342 اظهار کرد: ریشه پیوند مردم با ولایت در روز  خرداد سال شکل گرفت چرا که در آن روز حدود 15 هزار نفر به شهادت رسیدند. اما ریشه درخت انقلاب جوانه زد و جان گرفت که ثمره آن حضور نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

امیری تصریح کرد: حرکت انقلابی در خون و وجود مردم شکل گرفته است و نسل جوان و آگاه در تیپ های مختلف در روز 9 دی حضور داشتند و در عمل ثابت کردند به ولایت پایبند و وفادار هستند. جمعیت ولایت مدار و عاشق به بزرگان نظام احترام می گذارند و تابع حرف های آنان هستند. ملت ایران در حمایت از رهبری و ولایت فقیه تا پای جان ایستاده اند همانطور در دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستاند و جان خود را نثار کردند.

وی افزود: ملت ایران هر جا احساس خطر کند و بداند که ولایت، انقلاب و نظام اسلامی در خطر است، با تمام وجود به صحنه خواهد آمد و در مقابل هر ظلم و توطئه ای قیام کرده و می ایستد.

امیری در پایان گفت: افراد کوته فکری که از بلوغ سیاسی برخوردار نیستند، حرف هایی را عنوان می کنند که صحیح نیست و هر انسان عاقلی می داند ملت ایران هوشمند تر از این است که کسی بتواند آن ها را فریب بدهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار