مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه:

۵ وقف جدید در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: پنج وقف جدید انتفاعی و منتفعی در سه ماهه ابتدایی امسال در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۸۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ - 28June 2016

۵ وقف جدید در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجتالاسلام سیدمحمدباقر حسینیاراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه وقفهای انجام شده در امسال مربوط به شهرستانهای سنقر و کلیایی، پاوه و اسلامآبادغرب است، اظهارداشت: یک دستگاه نیسان به ارزش تقریبی 400 میلیون ریال وقف بقعه سلطان اسحاق شهرستان پاوه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از وقف یک قطعه زمین به ارزش 600 میلیون تومان توسط واقف خیراندیش علی صالح از شهرستان پاوه خبر داد و عنوان کرد:این واقف خیراندیش پاوهای زمین خود را در راستای برگزاری طرح آرامش بهاری و با نیت ساخت مسجد وقف کرده است.

 حسینیاراکی به وقف یک قطعه باغ انگور و بادام با بیش از 1500 متراژ توسط عبدالحسین گلگون در روستای قلعه فرهاد خان شهرستان سنقر و کلیایی اشاره کرد و افزود: این باغ که دارای ارزش 200 میلیون ریال است با نیت برگزاری اجرای مراسم های موالید و شهادت ائمه اطهار(ع) وقف شده است.

وی درباره دیگر وقف های شهرستان سنقر و کلیایی گفت: در سه ماهه ابتدای امسال 12 تخته فرش دستباف به ارزش تقریبی 400 میلیون ریال توسط واقف اهل سنقر و کلیایی در راستای برپایی خیمههای معرفت در حرم مطهر امامزاده احمد(ع) این شهرستان وقف شده است.

حسینیاراکی با اشاره به وقف شهرستان اسلامآباد غرب در سه ماهه ابتدای امسال عنوان کرد: اهالی روستای کمرزرد از توابع شهرستان اسلامآباد غرب یک قطعه زمین  500 متری و ارزش تقریبی 150 میلیون ریال با نیت ساخت مسجد حضرت ولی عصر(ع) برای این روستا در این مدت وقف کردند.

وی با بیان اینکه وقف در استان کرمانشاه باید به سمت کمک به فقرا، تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان بیبضاعت و تحصیلات جوانان نیازمند هدایت شود، اظهار کرد: به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در استان علاوه بر فعالیت روحانیون بهویژه در ایام ماه رمضان تبلیغات محیطی نیز انجام شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار