فروش یک و نیم میلیارد تومانی کتاب در نمایشگاه قرآن

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم از فروش نزدیک به یک و نیم میلیارد تومانی کتاب در بخش نشر این نمایشگاه در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ - 09July 2016

فروش یک و نیم میلیارد تومانی کتاب در نمایشگاه قرآن

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم، با اشاره به برگزاری این دوره از نمایشگاه قرآن در چهار بخش گفت: در این دوره مخاطبان نمایشگاه در چهار بخش نشر، حجاب و عفاف، رسانههای دیجیتال و محصولات فرهنگی به خرید از این نمایشگاه مبادرت کردند.

وی افزود: با وجود تغییر و جابجایی در محل برگزاری نمایشگاه قرآن و برپایی آن امسال در مصلی امام خمینی(ره) جمعیت استقبال کننده از نمایشگاه به ویژه در هفت روز پایانی نمایشگاه بسیار قابل توجه و حتی باورنکردنی بود.

صفری افزود: کل چهار بخش نمایشگاه قرآن در سال جاری نزدیک به سه میلیارد و سیصد میلیون تومان بر اساس تراکنشهای دستگاههای کارتخوان، فروش داشتند. از این مقدار در بخش نشر نمایشگاه میزان یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان فروش کتاب انجام شد. البته اگر بخواهیم به صورت تخمینی فروش نقدی را نیز بیافزاییم نزدیک به ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان باید به این رقم افزود و در نتیجه رقم فروش نمایشگاه در سال جاری را باید نزدیک به چهار و نیم میلیارد تومان دانست.

به گفته صفری این رقم در حالی ثبت شده است که در بخش مکتوب طی ماه رمضان سال جاری ناشران بین ۲۰ تا ۶۰ درصد تخفیف برای مخاطبان خود در نظر گرفته بودند و به لحاظ قیمت پشت جلد میتوان فروش یک و نیم برابری کتاب نسبت به دوره قبل را برای نمایشگاه امسال به ثبت رساند.

صفری رقم فروش کتاب در دوره گذشته نمایشگاه قرآن را بر اساس آمار ثبت شده در کارتخوانها ۸۵۰ میلیون تومان عنوان کرد.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم تصریح کرد: در نمایشگاه قرآن کریم سال جاری ۴۰ هزار متر مربع وسعت برای اجرا در نظر گرفته شد که نسبت به دورههای قبل ۱۰ هزار متر مربع افزایش داشت. همچنین رواق شرقی مصلی نیز امسال برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن مورد استفاده قرار گرفت.

منبع: مهر
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار