دومین روز جشنواره عمار؛

فتنه 88 و سرنوشت مطبوعات در سالن شماره دو سینما فلسطین به نمایش در می‌آید

در دومین روز جشنواره عمار، سینما فلسطین میزبان فیلم‌های "مسیر روشن"،"نامه‌ای به مادرم"، "فریاد روهینگیا" و "افغانستان من" است.
کد خبر: ۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸ - 06January 2014

فتنه 88 و سرنوشت مطبوعات در سالن شماره دو سینما فلسطین به نمایش در می‌آید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امروز و در دومین روز برگزاری جشنواره مردمی عمار، در سالن شماره دو سینما فلسطین مستند "ملخی که غول شد" به کارگردانی محمد تقی فهیم اکران خواهد شد. این فیلم روایتگر تاریخچه روزنامه کیهان از سال تاسیس تا سال ۱۳۵۷ است که بین ساعت ۳۰: ۱۰ تا ۱۲ به نمایش در خواهد آمد.

در ادامه برنامههای سالن شماره دو سینما فلسطین فیلم داستانی بلند "مسیر روشن" به کارگردانی "حسن آخوندپور" که حوادث فتنه ۸۸ را روایت میکند ۸۸ در ساعت ۱۳ به نمایش در خواهد آمد.

"نامهای به مادرم" اثر "علی عباس میرزایی" که روایت گر زندگی "شهیده ناهید فاتحی کرجو" است مهمترین مستند سانس سوم این سالن است و در سانس چهارم "فریاد روهینگیا" جواد مزدآبادی به نمایش در میآید.

مستند "رد خون" ساخته "سید سعید صدرزاده" که در قالب نقد درونگفتمانی ساخته شده و در سانس پنجم به نمایش در میآید، این فیلم درباره مادری است که برای نوهاش تعریف میکند که مردم چگونه برای حفظ چادر در روز شهادت حضرت زهرا (س) به دست قزاقها به شهادت رسیدند.

مستندی که "مقداد رحیمی حاجیآبادی" کارگردانی کرده است نقد مردمی نسبت به جریان اصولگرا در انتخابات ۹۲ و همین طور نقد جریان اصلاح طلب در انتخابات ۸۸ را به تصویر کشیده و در ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه امروز به نمایش در میآید.

"افغانستان من" نیز که سفری به دور افغانستان دارد و زوایایی از فرهنگ و تمدن این کشور را برای ما بازنمایی میکند مستندی است به کارگردانی "محمد مهدی خالقی" که در سانس آخر این سالن بین ساعتهای ۳۰: ۲۱ تا ۲۳ اکران خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار