نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری:

عمل به تعهدات‌مان در برجام به ‌گونه‌ای بود که اوباما و کری هم به آن اعتراف کردند

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران تمام تعهدات خود در برجام همانند اراک، فردو و نطنز را جامع عمل پوشانده و به آنچه باید عمل می‌کرد عمل کرده است، گفت: عمل به تعهدات‌مان در برجام به ‌گونه‌ای بوده که اوباما و کری هم به آن اعتراف کردند.
کد خبر: ۹۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ - 15July 2016

عمل به تعهدات‌مان در برجام به ‌گونه‌ای بود که اوباما و کری هم به آن اعتراف کردند

به گزارش دفاع پرس از مازندران، آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران شب گذشته در یادواره سرداران و 1043 شهید شهرستان آمل و نخستین سالگرد شهید روح الله سلطانی معاون عملیات لشکر 25 کربلا در مصلی بزرگ قدس اظهار کرد: آمل دیار عالمان بزرگ جهان اسلام آیت الله حسنزاده آملی و آیتالله جوادی آملی است که تألیفات و انتشارات عمیق و جوشان شان راهگشای مسائل دینی است.

وی افزود: آثار و تفاسیر عمیق و سراسر علم و جوشش درون این دو عالم برجسته هم اکنون در بسیاری از حوزه های علمیه مورد بهره برداری قرار میگیرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه علمای آملی از افتخارات بزرگ این دیار هستند، یادآور شد: حدود 300 عالم در این شهرستان تربیت شده هرچند حوزه علمیه برادران و خواهران در این شهرستان با تربیت فضلا و علما سرمایه های عظیمی را رقم زدند.

این مسئول با تأکید براینکه امروز ما مدیون خون شهدا هستیم، تصریح کرد: عزت، اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی مدیون خون پاک شهدا است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در 8 سال دفاع مقدس با دشمنی طرف بودیم که 3 روزه میخواست ایران را از آن خود کند و به تهران برسد، یادآور شد: شهدا مقابل دشمنان سینه سپر کردند تا در امن ترین کشور دنیا با سربلندی و اقتدار زندگی کنیم.

وی با تأکید براینکه امروزه کشورهای همسایه همانند عراق، افغانستان، پاکستان و شوروی سابق پر از جنگ و آتش است، متذکر شد: ایران تنها کشوری است که میان آتشها با امنیت در مسیر پیشرفت گام برداشته که این دستاوردها به برکت خون شهدا است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برکت های جامعه تنها برای دیروز نیست بلکه امروز هم شهدای مدافع حرم و امنیت در حال تلالو درخشش هستند، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان چندین تیم به صورت انتحاری در روز قدس و مناسبت های مذهبی قصد انفجار بمب در تهران را داشتند که به برکت خون شهدا همه نقشهای شوم شان برملا شد.

این مسئول شهدا را سرمایه ملی دانست و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در آخرین تحلیل راجع به انقلاب فرمودند شرایط امروز جامعه همانند شرایط جنگ احزاب است و این تحلیل قرآنی بسیار عمیق و معنادار محسوب میشود.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب با شرایطی همانند جنگ احزاب در کشور مواجه هستیم، گفت: ساده لوحی است که کسی فکر کند در هشت سال دفاع مقدس ایران تنها با صدام مقابله داشته زیرا در این جنگ بسیاری از کشورهای استکباری آخرین دستاوردهای نظامی و تسلیحاتی خود را به میدان آوردند.

وی با اشاره به مسأله برجام و عهد شکنی مکرر آمریکایی ها متذکر شد: در میز مذاکره 1+5 آمریکا معرکه گردان این میدان بوده و دیگر کشورها فقط نظاره گر هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ایران تمام تعهدات خود در برجام همانند اراک، فردو و نطنز را جامعه عمل پوشانده و به آنچه باید عمل میکرد عمل کرده است، افزود: عمل به تعهدات مان در برجام به گونهای بوده که اوباما و کری هم به آن اعتراف کردند.

آیت الله خاتمی با تأکید براینکه آمریکاییها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و دست به بد عهدی زدند، ادامه داد: آنچه در این بین مهم است این بوده که چرا اتحادیه اروپا همانند عبد ذلیل نظارهگر اقدامات آمریکا است.

این مسئول با اعلام اینکه جای سؤال است که اتحادیه اروپا چرا مقابل عهده شکنیهای آمریکا سکوت کرد، یادآور شد: این سکوت باعث شده تا وضعیت بانکی کشورمان رو به فلج شدن رفته هرچند مسائل بانکی برای مان بسیار کلیدی است.

وی با تأکید براینکه آنچه در پاریس برای اجازه برگزاری کنفرانس منافقین گذشت قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: آنها به کسانی اجازه برگزاری کنفرانس دادند که دست به ترور 17 هزار نفر در کشور زده ولی سران فرانسه اعلام میکنند که در این بین هیچ نقشی نداشته البته سران بیدین عربستانی نیز از منافقین حمایت داشتند.

آیت الله خاتمی با اعلام اینکه دولت عربستان را در پشت صحنه صهونیست ها اداره میکنند، متذکر شد: در جنگ 33 روزه لبنان، در جنگ 22 روزه غزه و جنگ 50 روزه غزه عربستانیها دخالت داشته و باعث تحریک صهیونیست ها شدند.

وی با اعلام اینکه عربستانیها امروزه به اقمار خود گفتند که جنایتکاران صهیونیست را به رسمیت بشناسند، تصریح کرد: معتقدم وزارت امور خارجه باید اعلام کند هر کشوری که از منافقین عربستانی حمایت میکند کشوری محارب با نظام جمهوری اسلامی تلقی میشود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 6 کودتای سنگین علیه ایران تدارک دیده شد و همه آنها حتی در دقایق پایانی هم به نتیجه نرسیدند، تصریح کرد: کودتای نقاب یا نوژه یکی از این کودتاها بوده که در آن همه چیز تغییر داشته و برای چندین منطقه موشک باران و بمباران در نظر گرفته بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه طی 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان هر کاری که علیه ایران میتوانستند انجام دادند، افزود: آنها از هیچ کاری دریغ نکردند اگر هم دست به جنگ و دخالت نظامی نزدند قدرت این کار را نداشتند.

آیت الله خاتمی با تأکید براینکه فتنه سال 1388 یکی از مهمترین اقدامات دشمن علیه ایران بود، اظهار کرد: کودتای مخملی با 2 امر تدبیر ولایت و هوشیاری رهبر انقلاب با همراهی مردم به شکست منجر شد.

وی با اعلام اینکه جنگ احزاب جنگی برای امتحان مؤمنان و منافقان بود، یادآرو شد: منافقان در این جنگ سم خود را ریختند و جنگ روانی به راه انداختند. البته امروزه هر زمزمه ما نمیتوانیم منافقانه بوده زیرا مملکتی که توانست شاه را با حمایت همه قدرتهای دنیا سرنگون کند و در جنگ تحمیلی مقابل تمام استکبار سربلند شود از این پس نیز مقابل دشمنان سربلند است.

امام جمعه موقت تهران جنایت های صدام در 8 سال دفاع مقدس و زجههای این فرد پای چوب دار را از امتحانات الهی دانست و گفت: خداوند در امتحان های متعدد نشان داده که پیروزی با ملت ایران است.

آیت الله خاتمی با اشاره به حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن 1360 که با ایجاد یک هزار سنگر و تقدیم 40 شهید همراه بود، اظهار کرد:  در این امتحان الهی مردم آمل برای همیشه طومار کمونیستها را در هم پیچیدند.

وی با تأکید براینکه امروزه ولایت مداری و همراه با ولایت بودن در نظام اسلامی لازم است، ادامه داد: افراد نباید شعار ولایت سر دهند زیرا شعار بدون عمل فایدهای ندارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اطمینان دارم در این جنگ پیروز هستیم، گفت: سرنوشت امروز ملت ایران به خاک مالیدن بینی استکبار و به ذلت کشیدن آنها است هرچند باید در این مسیر ثابت قدم بوده و خستگی به خود راه ندهیم.

نظر شما
پربیننده ها