جانشین فرمانده مرزبانی خبرداد:

افزایش ۱۲ درصدی کشف سلاح در مرزهای کشور

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور از کشف بیش از ۲۲۰۰ قبضه اسلحه در مرزهای کشور خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴ - 08January 2014

افزایش ۱۲ درصدی کشف سلاح در مرزهای کشور

به گزارش خبر گزاری دفاع مقدس منطقه ایلام، سردار احمد گراوند گفت: از ۶ سال پیش طرح انسداد مرزها با تخصیص اعتبار ویژه مورد توجه مسوولان کشور قرار گرفته، اما کمترین اعتبار در سال ۹۲ برای حفظ و حراست از مرزها اختصاص یافته است.
 
وی با بیان اینکه حفظ و حراست از مرزهای کشور از حساسیت بسیار بالایی برای مسئولان برخوردار بوده و در صدد تخصیص اعتبار لازم هستند افزود: پیش از این خلاهای مرزی گوناگونی در مرزهای شرقی و غربی کشور وجود داشت که با افزایش پاسگاهها و برجکها در مناطق حساس بخش مهمی از این خلا برطرف شده است.
 
گراوند تصریح کرد: ۹۰ درصد مرزهای کردستان، ۷۵ درصد مرزهای سیستان و بلوچستان، ۸۵ درصد مرز آذربایجان غربی و ۹۰ درصد مرز استان خراسان جنوبی به عنوان حساسترین نقاط مرزی کشور تحت کنترل کامل مرزبانی است.
 
جانشین فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر از مرز استان آذربایجان غربی و ۳۵۰ کیلومتر از مرزهای استانهای کرمانشاه و ایلام، ۶۰۰ کیلومتر از مرزهای استان سیستان و بلوچستان توسط نیروهای مرزبانی انسداد پیدا کرده است؛ خاطرنشان کرد: مبارزه با ورود مواد مخدر در مرزها را از مهمترین برنامه مرزبانی بوده که از ابتدای امسال تاکنون ۶۲ تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شده است.
 
گراوند از افزایش ۲۴ درصدی کشف انواع مواد سوختی در مرزهای کشور طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی امسال ۲۹ میلیون لیتر انواع سوخت در مرزهای کشور کشف شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه مرزبانی نیروی انتظامی با استفاده از فناوریهای روز برای انسداد مرزها به هیچ وجه اجاز نمیدهد امنیت مردم به خطر افتد تصریح کرد: در مرزهای دریایی با ورود شناورهای جدید اشراف کامل اطلاعاتی و امنیتی مرزهای آبی داریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار