عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

کشتار شیعیان کشمیر نتیجه موج اسلام‌هراسی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کشتار شیعیان کشمیر نتیجه موج اسلام‌هراسی رژیم صهیونیستی و آمریکا است.
کد خبر: ۹۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ - 24July 2016

کشتار شیعیان کشمیر نتیجه موج اسلام‌هراسی است

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیتالله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد موج اسلامهراسی جدید در کشمیر، میانمار و سایر کشورهای اسلامی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا اظهار داشت: کشتار شیعیان کشمیر توسط ارتش این کشور نتیجه موج اسلامهراسی است.

وی با بیان اینکه علمای جهان اسلام و مجامع بینالمللی نباید در مقابل سرکوب شیعیان کشمیر سکوت کنند و باید جلوی تکرار این فجایع گرفته شود، گفت: متأسفانه هر چند وقت یک بار مسلمانان در کشمیر تحت ظلم و ستم ارتش این کشور قرار میگیرند و این دعواها و کشتارها به دلیل دعواهای بین دولت مرکزی هند و پاکستان تقویت میشود.

ممدوحی این فجایع و کشتارها را در بین مسلمانان کشمیر یک امر برنامهریزی شده و سیاسی دانست و اظهار کرد: دولتهای اسلامی باید با حمایت از مسلمانان کشمیر جنایتهای حامیان اسرائیل و آمریکا را به شدت سرکوب کنند؛ زیرا این بار این جنایتکاران به سرکوب وسیع شیعیان مظلوم پرداختهاند.

وی با بیان اینکه سکوت مجامع بینالمللی در برابر کشتار شیعیان کشمیر بار دیگر آبروی این مجامع را برده است، عنوان کرد: در این که این مجامع وابسته به سیاستهای آمریکا و اسرائیل هستند، هیچ شکی وجود ندارد و سکوت آنها افتضاح دیگری برایشان به ارمغان آورده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم محکوم کردن این عمل جنایتکارانه ارتش هند را از سوی دولت ایران ضروری دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران باید با فراخواندن سفرای این کشورها و هشدار به سازمانهای بینالمللی از آنها بخواهد که هر چه سریعتر این وضعیت فاجعهبار متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه همبستگی و اتحاد کشورهای مسلمان در منطقه، میتواند سکوت مجامع بینالمللی را بشکند، گفت: کشورهای اسلامی باید در کنار همدیگر و با صدای واحد به دفاع از حق بپردازند، در غیر اینصورت دشمنان اسلام به سراغ تکتک کشورهای اسلامی منطقه خواهند رفت و روزگار آنها را سیاه میکنند.

ممدوحی با بیان اینکه افکار عمومی دنیا باید در جریان این کشتار بیرحمانه قرار بگیرند، بیان کرد: رسانهها در این راستا رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید این کشتار شیعیان کشمیر را در مجامع جهانی و دنیا انعکاس دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار