کشته شدن نیمی از جمعیت ایران به روایت تصویر

تامین غله و گندم مورد نیاز ارتش دویست هزار نفری سبب شد تا بخش قابل توجهی از مردم در اثر گرسنگی تلف شوند چنانکه طبق اسناد موجود 9 میلیون از جمعیت 18 میلیونی ایران در اثر گرسنگی جان باختند و بریتانیا بیشترین نقش را در این جنایت خاموش داشت.
کد خبر: ۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷ - 07July 2013

کشته شدن نیمی از جمعیت ایران به روایت تصویر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پیامدهای اقتصادی جنگ جهانی دوم درایران با ساخت دو اثر تلویزیونی  با عنوان " قحطی بزرگ" به تصویر کشیده می شود. نویسنده و کارگردان این دو اثر اردلان عاشوری است که تصمیم دارد آن را برای نمایش در سال 1393آماده کند. تهیه کننده این دو فیلم گروه معارف سیما فیلم است و انگیزه تولید آن پرداختن به جنایت هایی است که کشورهای بیگانه در کشور ما مرتکب شده اند.  

شایان ذکر است حضور نیروهای متفقین در ایران پیامدهای بسیاری از جمله تبعات فاجعه بار اقتصادی در پی داشت و تامین غله و گندم مورد نیاز این ارتش دویست هزار نفری سبب شد تا بخش قابل توجهی از مردم در اثر گرسنگی تلف شوند چنانکه طبق اسناد موجود 9 میلیون از جمعیت 18 میلیونی ایران در اثر گرسنگی جان باختند و بریتانیا بیشترین نقش را در این جنایت خاموش داشت.

به دنبال حمله متفقین به ایران، مردم  با مشکلات اقتصادی بسیاری رو به رو شدند. تورم، دزدی و قحطی نمونه کوچکی از پیامدهای حمله متفقین به ایران بود. به زودی پس از اشغال نظامی ایران توسط این گروه کمبود مواد غذایی برای مردم هر روز محسوس تر شد.

 طبق ماده ی هفت قرار داد تحمیلی مشهور به «قرارداد سه جانبه» به تاریخ«نُه اسفند 1320 ه.ش»، دولت های اشغال گر خود را مکلف کردند که مصرف غذایی لشکریان را از طریق واردات تأمین کرده و بدین وسیله باعث کمبود مواد غذایی و قحطی در ایران نشوند.

خیلی زود روشن شد که تأمین مواد غذایی مورد نیاز یک ارتش اشغال گر یکصد هزار نفری و نیز یک گروه یکصد هزار نفری از آوارگان جنگی لهستان که از زندان های روسیه آزاد شده و به ایران اعزام شده بودند، از طریق واردات مواد غذایی غیر ممکن است به همین علت مقامات اشغال گر ارتش های متجاوز به سرعت کلیه غلات قابل دسترسی را با زور سرنیزه و یا با پرداخت حداقل بهای ممکن تصاحب کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار