رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه های استان زنجان:

اردوهای جهادی؛ تمرینی برای ایثار است/ این اردوها موجب خودسازی دانشجویان می شود

اردوهای جهادی؛ تمرینی برای از خودگذشتگی و ایثار است که دانشجویان در مراحل مختلف زندگی خود می توانند از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۵ - 09July 2013

اردوهای جهادی؛ تمرینی برای ایثار است/ این اردوها موجب خودسازی دانشجویان می شود

 

 

عباس بابایی، رئیس ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان زنجان در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس با بیان این مطلب افزود: هفتمین دوره اردوهای هجرت دانشجویی در عرصه های آموزشی، علمی، فرهنگی، بهداشتی، سازندگی و بهسازی آغاز شده است.

وی با بیان این که در این اردوها دروس دوره ابتدایی و راهنمایی به دانش آموزان روستایی ارائه می شود، خاطرنشان کرد: تقویت علمی دانش آموزان در دروسی همچون زبان، علوم و ریاضی در قالب این اردوها صورت می گیرد.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان زنجان از ارائه آموزش زبان انگلیسی به علاقه مندان خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت، احکام، یادواره شهدا و برنامه های مختلف فرهنگی از برنامه ریزی های این اردوها محسوب می شود.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در اردوهای هجرت تصریح کرد: فضاهای فرهنگی روستاها با برگزاری این طرح فعال می شود.

بابایی با اشاره به این که در عرصه عمرانی روستاها نیز اقدامات مطلوبی از سوی این گروه ها انجام می شود، یادآور شد: احداث مسجد، مدرسه، تعمیر و آبرسانی از دیگر خدمات این اردوهاست.

وی برگزاری اردوهای جهادی را در انتقال مفهوم جهاد و از خودگذشتگی مهم ارزیابی کرد و افزود: دانشجویان با حضور در این اردوها با فرهنگ جهاد آشنا می شوند.

بابایی با بیان این که دانشجویان با حضور در این اردوها با درد و رنج افراد جامعه آشنا می شوند، تصریح کرد: این اردوها موجب خودسازی و خداشناسی دانشجویان می شود.

 وی اردوهای هجرت را فرصت معنوی برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: اردوهای جهادی تمرینی برای از خودگذشتگی و ایثار است که دانشجویان در مراحل مختلف زندگی خود می توانند از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: اردوهای جهادی در استان زنجان از اول تیرماه سال جاری آغاز شده است.

رئیس ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه های استان زنجان از حضور 3 هزار دانشجوی استان زنجان در این طرح خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای اجرای این طرح انجام شده است.

بابایی از حضور 34 گروه دانشجویی در اردوهای سال جاری خبر داد و افزود: در هر گروه به طور متوسط 70 دانشجو حضور دارد.

نظر شما
پربیننده ها