در سالروز ورود اولین زندانی به گوانتانامو؛

تظاهرات گسترده علیه نقض حقوق بشر در امریکا

معترضان با پوشیدن لباس های نارنجی و با اعتراض نسبت به تداوم نقض حقوق بشر در زندان گوانتانامو در مقابل کاخ سفید تجمع کردند.
کد خبر: ۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴ - 11January 2014

تظاهرات گسترده علیه نقض حقوق بشر در امریکا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، با وجود گذشت 12 سال از زمان آغاز به کار فعالیت زندان گوانتانامو و عدم تعطیلی آن علی رغم شعارهای انتخاباتی باراک اوباما، تعداد زیادی از فعالان حقوق بشر با پوشیدن لباس های نارنجی به نشانه همراهی با زندانیان گوانتانامو و تجمع در مقابل کاخ سفید، اعتراض خود را نسبت رفتارهای ضدحقوق بشری امریکا نشان دادند.

گفتنی است علی رغم اینکه اوباما در شعارهای انتخاباتی خود در سال 2012 بر لزوم تعطیلی زندان گوانتانامو تاکید کرده بود، با گذشت حدود 2 سال همچنان شاهد تداوم فعالیت این زندان و رفتارهای ضدحقوق بشری علیه زندانیان آن از سوی دولت امریکا هستیم.

در این رابطه، صبح امروز و مصادف با دوازدهمین سالروز آغاز به کار زندان گوانتانامو و ورود اولین زندانی به آن در سال 2002، تعداد زیادی از فعالین حقوق بشری و همچنین تعدادی از زندانیان سابق گوانتانامو با تجمع در مقابل کاخ سفید در واشنگتن، ضمن نشان دادن نارضایتی خود نسبت به رفتارهای ضدحقوق بشری امریکا، خواستار تعطیلی گوانتانامو شدند.

شایان ذکر است دولت امریکا در طی بیش از یک دهه گذشته مظنونین به اجرای اقدامات تروریستی که عمدتا از شهروندان کشورهای دیگر نیز به شمار می روند را به طور غیرقانونی بازداشت نموده و بدون محاکمه به شکنجه آنها پرداخته است؛ به گونه ای که این کشور به یکی از ناقضین اصلی حقوق بشر تبدیل شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار