رئیس ستاد راهیان نور استان قم:

اردوهای شمالغرب موجب استحکام امنیت ملی است

رئیس ستاد راهیان نور استان قم گفت: حضور در مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور باعث تقویت ارتباط شیعه با سنی و موجب استحکام امنیت ملی است.
کد خبر: ۹۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸ - 01August 2016

اردوهای شمالغرب موجب استحکام امنیت ملی است

به گزارش دفاع پرس از قم، سرهنگ رضا فقیهی در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز آموزشی آیتالله سعیدی برگزار شد، با تاکید بر اینکه راهیان نور یکی از عملیاتهای فرهنگی سپاه در طول سال است، اظهار کرد: این برنامه اثرگذارترین اقدام فرهنگی برای نسل جدید جامعه اسلامی است که این قشر را با آرمانهای امام و شهدا آشنا میکند و بازدید از مناطق عملیاتی شمال غرب مظلومیت شهدا را به خوبی نشان داده و باعث تقویت ارتباط شیعیان با اهل سنت و تحکیم امنیت ملی است.

وی به آغاز فعالیت ستاد راهیان نور استان قم اشاره کرد و افزود: همزمان با نخستین شب اردوی راهیان نور شمالغرب، زائران در بانه و بعد از آن در سردشت حضور یافته و با توجه به احداث یادمان شهید زینالدین در حد فاصل منطقه سردشت و بانه شرکتکنندگان در اردوی شمالغرب در دومین روز سفر خود در منطقه میرآباد نیز حضور مییابند.

فقیهی خاطرنشان کرد: آمریکا به عنوان مدعی حقوق بشر در منطقه سردشت هزاران نفر از ایرانیان را به شهادت رسانده و اکنون هم بیماری این حمله ظالمانه در میان مردم به خوبی قابل مشاهده است.

وی حضور در منطقه عملیات والفجر 2 و حاجعمران را از دیگر برنامههای اردوی راهیان نور شمالغرب معرفی کرد و عنوان داشت: برای آخرین شب این اردو، زیارت شهدای گمنام ارومیه برنامهریزی شده است؛ شهدای شمالغرب کشور در مظلومیت به شهادت رسیده و گفتن شیوه شهادت برخی از این افراد برای مردم غیرقابل شنیدن است.

فقیهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور دانشآموزی بعد از اتمام اردوی راهیان نور شمالغرب آغاز میشود، عنوان کرد: برنامه اردوهای راهیان نور جنوب کشور برای دانشآموزان 10 مهرماه با برگزاری مراسمی ملی در حرم حضرت معصومه(س) آغاز میشود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با بیان اینکه اعزام 8 هزار نفر به منطقه شمالغرب کشور پیشبینی شده است، گفت: کاروانهای راهیان نور از 11 مرداد تا 30 شهریورماه به مناطق شمالغرب اعزام میشوند و عموم مردم میتوانند برای ثبتنام در قالب کاروانهای راهیان نور یا برای استفاده از سواریهای شخصی خود در قالب طرح شهید باقری به پایگاههای مقاومت بسیج مراجعه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مسؤولان دستگاههای اجرایی تاکنون مشارکتی در این برنامه فرهنگی نداشتهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها