راهیان نور غرب و شمالغرب-13/ یکتا تاکید کرد؛

لزوم گویاسازی خاطرات رزمندگان از جبهه‌های غرب و شمالغرب

راوی دوران دفاع مقدس گفت: کتاب‌های نوشته شده در رابطه با جبهه‌ی غرب و شمالغرب بسیار حرف برای گفتن دارند زیرا عملیات‌های مهمی در جبهه‌ی غرب انجام شده ولی متاسفانه کمتر بیان شده است. باید محل تمام خاطرات جبهه‌ی غرب با تابلو مشخص شود.
کد خبر: ۹۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ - 01August 2016

لزوم گویاسازی خاطرات رزمندگان از جبهه‌های غرب و شمالغرب

به گزارش خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانهای شهید رهبر، "حسین یکتا" راوی و یادگار دوران دفاع مقدس با حضور در یادمان باشگاه افسران سنندج در رابطه با این یادمان بیان داشت: برای انتقال بهتر مفاهیم آن دوران باید در یادمان باشگاه افسران از امکانات تصویری استفاده شود.

وی درباره خادمین شهدا خاطرنشان کرد: خادمین راهیان نور برایشان خسران است که بدون شهادت دنیا را ترک کنند.

یکتا گفت: دانشجوها باید به یادمانهای غرب و شمالغرب کشور بیایند. مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب بسیار غریب هستند و این مناطق محل مجاهدتهای دانشجویان آن دوران همچون سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان است.

وی اضافه کرد: در جبههی جنوب افراد بعد از چند ماه حضور در پادگانهای مختلف و گذراندن دورههای آموزشی به خط مقدم اعزام میشدند ولی در اینجا هر کس به منطقه میآمد فورا در پشت سنگرها برای مبارزه با دشمن قرار میگرفت و شهادت را از همان لحظات نخست احساس میکرد.

یکتا تصریح کرد: در اینجا غریبی، سختی، کمبود امکانات برای جنگیدن و تقوای بسیار بیش از همه برای زائران قابل احساس است. ما در جبههی غرب نشان دادیم که داعش در سال پنجاه و هشت و پنجاه و نه شکست خورده است. کتابهای نوشته شده در رابطه با جبههی غرب و شمالغرب بسیار حرف برای گفتن دارند زیرا عملیاتهای مهمی در جبههی غرب انجام شده ولی متاسفانه کمتر بیان شده است. باید محل تمام خاطرات جبههی غرب با تابلو مشخص شود. جبههی غرب میتواند محل ترویج سبک زندگی تقواپیشانه باشد.

این راوی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در زمان جنگ در 2 محور و با 2 دشمن روبرو بودیم. از روبرو با ارتش بعث عراق و از درون با گروهکهای ضد انقلاب میجنگیدیم. در زمان حال نیز از روبرو با استکبار آمریکا و از درون با نفس اماره درگیر هستیم که این جهاد اکبر است و نبرد در کردستان به مانند جهاد اکبر بود.

وی خاطرنشان کرد: منطقهی غرب کشور هم سیاحتی و تجارتی است و هم زیارتی؛ بنابراین پتانسیل زیادی جهت پذیرش زائران راهیان نور دارد. اگر کار رسانهای حرفهای صورت بگیرد، مردم بسیار مشتاق بازدید از این مناطق هستند. انجام کار حرفهای همراه با اخلاص مهمترین مسئله امروز راهیان نور است.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها