نفرات برتر پنجمین جشنواره ملی نقاشی‌خط و حروف‌نگاری رضوی مشخص شدند

طی مراسمی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد از نفرات برتر پنجمین جشنواره ملی نقاشی‌خط و حروف‌نگاری رضوی تجلیل شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ - 09August 2016

نفرات برتر پنجمین جشنواره ملی نقاشی‌خط و حروف‌نگاری رضوی مشخص شدند

به گزارش دفاع پرس از خراسان جنوبی، بیانیه هیئت داوران پنجمین جشنواره ملی نقاشیخط و حروفنگاری رضوی از سری برنامههای چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیهالسلام) به شرح زیر است:

(سلطان دین رضا - سطح حیات خط بقا نقطه وجود- قطب نجات قوس صفا مرکز وفا- مصداق لوح معنی نون مظهر قلم -نور ازل چراغ ابد مشعل بقا)

پنجمین جشنواره ملی نقاشیخط و حروفنگاری رضوی امسال نیز به لطف خداوند متعال و تلاش مسئولان و دستاندرکاران به سرانجام خود رسید. در این جشنواره حضور هنرمندان شایسته باعث رونق گشته و خلق آثار زیبا و بدیع و پر محتوا خود شاهدی بر این مدعا است.

هیئت داوران ضمن تشکر و قدردانی از مسؤولان و زحمتکشان این دوره و تقدیر از همه این هنرمندان شرکت کننده امیدوار است دبیرخانه جشنواره موارد ذیل را در سالهای آتی طوری به انجام رساند که باعث رشد حداکثری جشنواره هم از لحاظ کمی و هم کیفی در خور نام و شأن امام هشتم خود باشیم.

۱- پیشنهاد میگردد، آثار پذیرفته شده در محیط شهری مورد استفاده قرار گیرد تا هم موجب تشویق هنرمند گردیده و هم در رشد و شکوفایی فرهنگ رضوی نقش مؤثری را ایفا کند.

۲- مبالغ جوایز در مقایسه با جشنوارههای بین المللی کشورهای منطقه حداقل بوده که بنظر این مبالغ در خور شأن رضوی نبوده و نمیباشد .

۳- ترتیبی در خصوص خریداری آثار برگزیده نیز اتخاذ گردد تا موجبات حمایت حداکثری از هنرمندان خوب کشور فراهم گردد.

۴- ملاکهایی که در این جشنواره مدنظر هیئت داوران قرار گرفته از این قرار است:

* ارتباط مفهومی با موضوع جشنوار

 *خلاقیت و نوآوری و دوری از تکرار و کپی کردن

 *ترکیب بندی عناصر و رنگها

 *اجرای دقیق و تمیز

 *جرأت و جسارت در اجرا

لذا بر این اصل نظر و آراء خود را به شرح ذیل اعلام میدارد.

الف ) بخش حروفنگاری

 هیئت داوران به اتفاق آراء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال وجه نقد به علیرضا معظمی گودرزی به عنوان نفراول از استان لرستان تقدیم کرد.

هیئت داوران به اتفاق آراء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۷ میلیون ریال وجه نقد به نصیربشیری به عنوان نفردوم از استان تهران اعطا کرد.

هیئت داوران به اتفاق آراء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۳ میلیون ریال وجه نقد به الهام زارعی به عنوان نفرسوم از استان کرمانشاه اهداء کرد.

هیئت داوران به اتفاق آراء لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال وجه نقد به فاطمه محمدی اکبرآبادی به عنوان نفرچهارم از استان کرمان تقدیم کرد.

هیئت داوران به اتفاق آراء لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال وجه نقد به وحید فنودی اکبرآبادی به عنوان نفر پنجم از استان خراسان جنوبی(بیرجند) اهدا کرد.

ب ) بخش نقاشیخط

هیئت داوران به اتفاق آراء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۵میلیون ریال وجه نقد به هادی هنردوست به عنوان نفراول از استان همدان اهداء کرد.

هیئت داوران به اتفاق آراء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون ریال وجه نقد به فرناز فرشچی به عنوان نفر دوم از استان تهران اعطاء کرد.

هیئت داوران به اتفاق آراء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵میلیون ریال وجه نقد به جعفرعلی سروی همپا به عنوان نفر سوم از استان آذربایجان غربی اهدا کرد.

هیئت داوران به اتفاق آراء لوح تقدیر و مبلغ ۱۲میلیون ریال وجه نقد به مهدی سالاری به عنوان نفرچهارم از استان خراسان جنوبی (بشرویه) تقدیم کرد.

هیئت داوران به اتفاق آراء لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال وجه نقد به محمد رزوینی به عنوان نفر پنجم از استان خراسان جنوبی (قاین) اهداء کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها