نخست وزیر عراق از حمایت مستشاری ایران در مبارزه با داعش قدردانی کرد

نخست وزیر عراق ضمن قدردانی از حمایت مستشاری ایران از نیروهای عراقی و همچنین پشتیبانی هوایی روسیه از ارتش عراق گفت که این کشور در مسیر مقابله با گروه تروریستی داعش نیازمند آموزش و آمادگی بیشتری است.
کد خبر: ۹۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ - 11August 2016

نخست وزیر عراق از حمایت مستشاری ایران در مبارزه با داعش قدردانی کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، حیدر العبادی، در دومین کنفرانس بین المللی عملیات روانی و رسانهای علیه داعش در بغداد با ابراز تعجب از انتقادات در خصوص حضور مستشاران خارجی در عراق تأکید کرد: «کسانی که در عراق علیه داعش میجنگند عراقی هستند و نیروهای خارجی در این کشور حضور ندارند.»

بر اساس گزارش الفرات نیوز، العبادی با تأکید بر ضرورت آموزش نیروهای عراقی در مقابله با تروریسم گفت: «آزادی شهر موصل به زودی محقق خواهد شد. عدهای تلاش دارند نبرد موصل را به تأخیر بیاندازند و ما در این باره به آنها هشدار میدهیم.»

وی از آغاز مرحله سوم عملیات آزادسازی موصل خبر داد و ضمن تأکید بر نیاز ارتش عراق به پشتیبانی هوایی در عملیات آزادسازی این شهر گفت: در مبارزه با داعش «دولتهایی که به ما کمک می کنند در واقع به خود کمک کرده اند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که مستشاران نظامی به درخواست دولت عراق به ارتش این کشور کمک میکنند.

این کنفرانس با شعار «عراق و جهان داعش را شکست می دهند» با هدف ارتقای همکاریهای بینالمللی در مبارزه با گروه تروریستی داعش و تاکید مجدد جهان بر حمایت از عراق در جنگ با تروریسم برگزار میشود.


«سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق پیشتر اعلام کرده بود که این کنفرانس با حضور کارشناسانی از 50 کشور دنیا به علاوه نمایندگان سازمانهای بینالمللی و منطقهای در بغداد به مدت دو روز برگزار میشود.

این کنفرانس با هدف بررسی عملیات روانی و رسانهای مقابله با گروه تروریستی داعش برگزار و چگونگی خشکاندن منابع فکری و رسانهای این گروه تروریستی و هماهنگی بینالمللی بهمنظور جلوگیری از افراطگرایی دینی و فرقهای درآن بحث و بررسی می شود.

پیشتر در اواسط خرداد امسال ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در واکنش به جنجالآفرینی سعودیها درباره کمک مستشاری ایران به عراق به نقش ایران در نبرد فلوجه اشاره کرد و گفت: «نقش ایران مستشاری و در سطح افراد است و تنها نیروهای عراقی در میدان نبرد حضور دارند و هر کسی چیزی به جز این بگوید کاملا دروغ و کذب است.»

گزارشها از موصل عراق حاکی است گروه تروریستی داعش در حال جابجایی رایانهها و اسناد و مدارک خود از این شهر به شهر رقه، پایتخت خودخوانده این گروه در سوریه و امحاء برخی اسناد است.

به گزارش شفقنیوز به نقل از یک منبع اطلاعاتی در موصل، پایتخت خودخوانده داعش در عراق، این اسناد حاوی اطلاعات اعضای داعش و همچنین برنامههای این گروه تروریستی برای ارتکاب حملات تروریستی هستند.

اگرچه برای مرحله نهایی عملیات آزادی موصل جدول زمانی اعلام نشده است، اما به گفته دیپلماتهای عراقی و غربی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق تمایل دارد این عملیات در ماه اکتبر انجام شود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار