حجت الاسلام رئیسی:

امتداد راهبردی دفاع مقدس را باید در جبهه مقاومت دید/ اقدامات ترویجی فرهنگ دفاع مقدس کافی نیست

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در خصوص دفاع مقدس باید دو مطلب را همواره مد نظر داشت، اول خود دفاع مقدس و دوم امتداد راهبردی آن که کمتر از خود دفاع مقدس نیست و بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ - 21August 2016

امتداد راهبردی دفاع مقدس را باید در جبهه مقاومت دید/ اقدامات ترویجی فرهنگ دفاع مقدس کافی نیست

به گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار نجاتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد.

سردار نجاتی در ابتدای این دیدار با برشمردن نقش خراسان در دفاع مقدس اظهار داشت: خراسان بزرگ در دفاع مقدس نقش مهم و پررنگی داشته است. خراسان در این دوران 300 هزار رزمنده را به مناطق عملیاتی گسیل داشت و 14 رده و یگان از خراسان در مناطق عملیاتی نقش دفاع از مرزهای این آب و خاک را بر عهده داشت.

وی افزود: حضور تأثیرگذار رزمندگان از خطه خراسان قله افتخاری برای مردم بود و تقدیم 480 شهید از رده جانشین گردان به بالا موید این ادعا است.

سردار نجاتی ادامه داد: حضور کارکنان آستان قدس رضوی در دفاع مقدس و اعزام گسترده آنها به جبهه و شهادت جمعی از آنان و همچنین بازسازی هویزه و شلمچه از افتخاراتی است که آستان قدس رضوی در کارنامه درخشان در دفاع مقدس به ثبت رسانده است.

مدیر کل حفظ آثار در ادامه تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس قبل از اعزام، از حضرت رضا(ع) اذن میدان می­گرفتند و عازم جبهه ها می­ شدند، بعد از شهادت نیز و موقع بازگشت پیکر مطهرشان، در حرم تشییع می­ شد، و این حقیقت نشانگر این بود که ارتباط رزمندگان خراسانی با حضرت رضا (ع) ارتباط ویژه­ ای بود.

وی سپس در خصوص اهمیت انتقال مفاهیم دفاع مقدس سخنانی را بیان کرد و ابراز داشت: انتقال مفاهیم دفاع مقدس و ترویج آن از خود جنگ با اهمیت تر است. باید تاریخ دفاع مقدس احصاء شود و در مرکز فرهنگی دفاع مقدس که بهترین بستر برای عرضه این مفاهیم است آنها را به نمایش گذاشت تا مورد بهربرداری زائرین و مجاورین قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: آن روز فرهنگ دفاع مقدس توانست کشور را نجات دهد و امروز با بهره­ گیری از همان روحیه استکبارستیزی و توسل به ائمه اطهار که در دفاع مقدس گره گشای مشکلات بود می تواند گره گشای ما در مشکلات باشد.

وی در پایان خواستار معرفی شهدا در فضای حرم مطهر رضوی و همچنین انتقال مفاهیم دفاع مقدس در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) شد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در سخنانی اظهار داشت: در سرتاسر کشور فضای عطرآگین شهادت باید همواره فضایی پررونق باشد. آنچه تا کنون صورت گرفته لازم بوده ولی کافی نیست چون از تمام ظرفیت ها استفاده نشده که اگر استفاده شده بود شرایط ما خیلی بهتر از حالا بود.

وی افزود: دفاع مقدس را نباید محدود کرد و امتداد راهبردی آن را باید در جبهه مقاومت و سرزمین های مختلف اسلامی باید دید.

رئیسی ادامه داد: در خصوص دفاع مقدس باید دو مطلب را همواره مد نظر داشت: اول خود دفاع مقدس و دوم امتداد راهبردی آن که کمتر از خود دفاع مقدس نیست و بسیار مهم است.

تولیت آستان قدس تأکید کرد:آن هشت سال، هشت سالهای عجیب را خلق کرده است. امنیت و آسایش امروز آثار بی بدیلی از آن هشت سال است.

وی در پایان گفت: تا نسل بچه­ های جنگ هستند که به عنوان یک گنجینه قلمداد می­ شوند باید از آنچه از مکنوناتشان باقیمانده استخراج و استفاده شود.

در ادامه سردار نجاتی گزارشی از روند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی و همچنین دایره المعارف و دانشنامه دفاع مقدس که به نقش خراسان، اشخاص و شهدا می­ پردازد و همچنین مناجات نامه شهدا که دربرگیرنده فرازهایی از مناجات شهدا است و توسط یک از هنرمندان کشورمان به صورت یک اثر هنری در دست تولید است، ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها