شیخ اکرم الکعبی در پاسخ به سوال دفاع پرس:

سردار سلیمانی بخشی جدایی‌ناپذیر از پیکره مقاومت اسلامی است/ گروه‌های تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارند

دبیر‌کل جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق با بیان اینکه گروه‌های تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، گفت: آمریکا از طریق قطر، عربستان و ترکیه این گروه‌ها را هدایت می‌کند.
کد خبر: ۹۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ - 28August 2016

سردار سلیمانی بخشی جدایی‌ناپذیر از پیکره مقاومت اسلامی است/ گروه‌های تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارند

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق صبح امروز طی نشست خبری در خبرگزاری تسنیم به تشریح آخرین تحولات مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه پرداخت.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء در این نشست با قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از عراق در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: دشمن بزرگی مقابل ما قرار دارد و کشورهایی که حامی آنها هستند دولتهای بزرگی هستند.

وی افزود: گروههای تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و آمریکا از طریق قطر، عربستان و ترکیه این گروهها را هدایت میکند.

شیخ اکرم الکعبی تصریح کرد: تصور غربیها که ما آنها را داعش سیاسی مینامیم آن بود که ظرف چند روز محور مقاومت را در منطقه از هم میپاشند و بر منطقه مسلط خواهند شد اما با اتحاد گروههای مقاومت و تشکیل الحشد الشعبی به فرمان آیتالله سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق پروژه آنها با شکست مواجه شد و امروز میبینیم که چندین سال گذشته و آنها در دستیابی به اهداف خود ناکام ماندهاند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس در خصوص نقش سردار سلیمانی در ایجاد وحدت میان گروههای مختلف مقاومت خاطرنشان کرد: حضور مستشاری سردار سلیمانی در هر دو کشور عراق و سوریه به درخواست رسمی دولتهای این کشورها بودهاست.

دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء با بیان اینکه شخصیت سردار قاسم سلیمانی، بخشی جداییناپذیر از مقاومت اسلامی در تمام دنیاست، گفت: سردار سلیمانی در تمام عملیاتهای آزادسازی و پشتیبانی در عراق بهطور فعال حضور داشته و این حضور برای ما بسیار مهم و حیاتی است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در باب مقایسه نحوه عملکرد نیروهای مردمی با نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، به ذکر نمونههایی از آزادسازی این نیروها در شهرهای رمادی با عملیات الحشد الشعبی در تکریت و بیجی و فلوجه پرداخت و خاطرنشان کرد: در مورد عملیات آزادسازی رمادی که به فرماندهی نیروهای ائتلاف انجام شد، عبارتی را به خاطر میآورم که گفته میشد که در پایان عملیات هیچ ساختمان سالمی وجود نداشت که بخواهیم پرچم عراق را بر فراز آن نصب کنیم. این درحالی بود که در عملیات تکریت که مقاومت مردمی وارد عرصه نبرد شد، میزان تخریب تنها 20 درصد یا کمتر بود.

شیخ اکرم الکعبی در ادامه افزود: اصولا روش مبارزه الحشد الشعبی به طور کلی متفاوت از روشهای جنگهای کلاسیک است و تلاش میشود تا حد امکان در عملیات آزادسازی شهرها از ورود به مناطق مسکونی خودداری شود و به همین دلیل بود که در عملیات تکریت تلفات غیر نظامی نداشتیم.

وی همچنین در خصوص تلاشهای خارجی برای تضعیف یا فروپاشی الحشد الشعبی افزود: الحشد الشعبی شامل اتحادی فراگیر از گروههای مقاومتی بود که برای مبارزه با تروریسم از میان مردم به پا خواسته بودند. پس طبیعی است که آنها رابطه خوبی با آمریکا و عربستان و اسرائیل نداشته باشند.

شیخ اکرم الکعبی گفت: آمریکاییها و سعودیها پس از آنکه متحمل ضربات شدیدی از سوی مقاومت مردمی عراق شدند، درصدد تضعیف آن برآمدند، غافل از آنکه الحشد الشعبی نیرویی است که از صمیم دل و جان و روح مردم عراق برآمده و باهم بسیج مردمی تشکیل داده و به مبارزه جدی با دشمن پرداخته است. لذا نه آمریکا، نه کشورهای منطقه و نه هیچ قدرت دیگری توانایی آن را ندارند که حتی بخواهند صدمهای به مقاومت مردمی عراق وارد کنند، چه برسد به آنکه این گروه عظیم را از بین ببرند.

وی در همین ارتباط تصریح کرد: این موضوع را خود آمریکاییها بهتر از هر کسی میدانند. آنان بخوبی واقفند که اگر الحشد الشعبی وارد موصل شود، دیگر آنها هرگز جایگاهی در این سرزمین نخواهند داشت و به همین دلیل است که آنان در آستانه عملیات موصل دست به کارشکنی علیه نیروهای بسیج مردمی میزنند.

دبیرکل جنبش نجباء در پاسخ به این سوال که آیا الحشد الشعبی بعد از آزادی موصل باقی میماند و این گروه مردمی چقدر از بسیج ایران الگو گرفته است، گفت: پیروزی الحشد الشعبی مبتنی بر الگویی بود که از بسیج مردمی ایران گرفته شدهبود. قانونی که حیدر العبادی برای حمایت از الحشد الشعبی صادر کرد، مثبت است؛ اما باید روح مقاومت حفظ شود؛ زیرا در غیر اینصورت ممکن است تبدیل به یک جسم بیروح شود. گروههای مقاومت بعد از آزادسازی موصل یا با نام الحشد الشعبی یا تحت عناوین دیگر باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار