حسین عابدینی:

معرفی استعدادهای نوظهور از اهداف جشنواره "داستان کوتاه پایداری" است

مدیر انتشارات سفیر اردهال گفت: تولید محتوا در حوزه داستان پایداری و همچنین چاپ و انتشار آثارو تقدیر از نو قلمان پایداری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.
کد خبر: ۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱ - 20January 2014

معرفی استعدادهای نوظهور از اهداف جشنواره

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "حسین عابدینی" مدیر انتشارات سفیر اردهال در مراسم اختتامیه جشنواره داستان "کوتاه پایداری" اظهار داشت: ایده برگزاری جشنوارهی مردمی در حوزه داستان و ادبیات دفاع مقدس در سال ۸۹ از سوی مدیر انتشارات هزاره ققنوس مطرح شد.

عابدینی شناسایی و معرفی استعدادهای نوظهور در حوزه ادبیات پایداری را از اهداف این جشنواره مردمی خواند و افزود: تولید محتوا در حوزه داستان پایداری و همچنین چاپ و انتشار آثار و تقدیر از نو قلمان ادبیات پایداری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه سال۸۹اولین دوره برگزاری این جشنواره بود، تصریح کرد: در دور اول ۳۰۰اثر به جشنواره ارسال شد که این آمار امسال به ۱۳۰۰اثر رسیده است.

مدیر انتشارات سفیر اردهال خاطر نشان کرد: از میان ۱۳۰۰آثار ارسالی، ۱۱۵داستان در مرحله اول انتخاب شد که در نهایت از میان این تعداد ۳اثر برگزیده و ده اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

عابدینی با اشاره به استفاده از سیستم پیامک در "جشنواره داستان کوتاه پایداری" بیان کرد: برای سهولت کار مخاطبان تصمیم بر آن شد برای دریافت آثار از سیستم پیامک استفاده شود که در کنار این کار، آموزش داستان نویسی به صورت پیامکی نیز در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه این اختتامیه، شاعرغلامعلی رجایی به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، اظهار داشت: امیدوارم وزارت ارشاد نگاه نافذتری به موضوع دفاع مقدس داشته باشد، چرا که ما در تاریخ ایران، دورانی مانند دوران دفاع مقدس نداشتهایم.

رجایی افزود: ایران مسیر رفتو آمد اقوام مختلف بوده است و در این بین شاهد هستیم که در طول تاریخ ایستادگی مانند ایستادگی در طول دوران نداشتهایم.

رجایی بیان کرد: باید توجه داشت که در نوشتن این تاریخ مقدس، نباید تحریف صورت بگیرد؛ زیرا شهدا و دفاع مقدس نیازی به پیرایه ندارد؛ اما نباید امدادهای غیبی را فراموش کرد و باید آنها را باور داشت.

گفتنی است؛ انتشارات هزاره ققنوس و سفیر اردهال برگزار کنندگان "جشنواره داستان کوتاه پایداری" بودند.

همچنین اثر الهام درویشی به عنوان برگزیده "جشنواره مردمی داستان کوتاه پایداری" انتخاب شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار