با اجرای هنرمند بسیجی

"سمفونی وطن" در ایلام رونمایی می‌شود

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: سمفونی "وطن" با هنرمندی محمدجواد شوهانی در ایلام رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷ - 20January 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محمود علیپور" مسئول سازمان بسیج هنرمندان ایلام، با اعلام این خبر، هدف از ساخت این سمفونی را ادای دین، به جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد که در برابر ناملایمات ایستادگی و مقاومت کردند.

این مسئول ابراز کرد: از آنجا که دفاع مقدس نماد غیرت و باور جوانان این مرز و بوم است و اوج تجلی فرهنگ شهادتطلبی جوانان استان در هشت سال دفاع مقدس نمایان است، اشعار این اثر فاخر هنری، در وصف "وطن"، "مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس" و "یادمانها" و "شهادت" سروده شده است.

علیپور اظهار کرد: ضبط این سمفونی با تلاش هنرمندان بسیجی استان و با همکاری صداوسیما و هنرمندانی از استان کرمانشاه به مدت ۲ ماه انجام پذیرفته است.

مسئول بسیج هنرمندان ایلام بیان کرد: شعر این سمفونی ۵ دقیقهای از سرودههای "بهروز سپیدنامه" و تنظیم آهنگ و نوازندگی این اثر فاخر توسط "امیر جباریان" صورت گرفته است.

علیپور در پایان اظهارات خود تصریح کرد: این سمفونی که با حمایت مالی سازمان بسیج هنرمندان ایلام توسط انجمن موسیقی ساخته شده است، روز دوشنبه ۳۰ دی ماه بمناسبت میلاد حضرت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در سالن مجتمع رفاهی امیرالمومنین(ع) استان ایلام رونمایی میگردد.

گفتنی است خوانندگی این اثر فاخر توسط هنرمند بسیجی "محمدجواد شوهانی" صورت گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار