مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد

عالمان دینی حافظ مرزهای فکری کشور هستند

آیت الله حسینی بوشهری شهیدان را تربیت شده مکتب عالمان دینی خواند و تاکید کرد: همان‌طور که سپاهی، ارتشی و بسیجی حافظ مرزهای جغرافیایی هستند، عالمان دینی حافظ مرزهای فکری کشورند.
کد خبر: ۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱ - 21January 2014

عالمان دینی حافظ مرزهای فکری کشور هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور در مراسم گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید احمد خوانساری امام جماعت مسجد سید عزیز الله بازار تهران اظهار داشت: آیت الله خوانساری مردی بزرگ و با تقوا بود. ایشان آینه تمام نمای فقهای شیعه در تاریخ اسلام و آرامش بخش یادها بودند.

وی ضمن قدردانی از تلاش بسیج اصناف، بازاریان و امام جماعت مسجد سید عزیزالله تهران افزود: سخنرانی درباره شخصیت بزرگی همچون آیت الله خوانساری در این گونه محافل بسیار سخت است؛ زیرا بیان تمام خصوصیات این شخصیت برجسته در این زمان کم برای افرادی مثل من مقدور نیست اما آب دریا را اگرنتوان چشید به قدر تشنگی باید چشید.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم بر علم آموزی و دانش همراه با ایمان در کتب دینی و احادیث اهل بیت(ع) ادامه داد: آیت الله خوانساری از قدرت فوقالعادهای در اجتهاد بویژه فقه برخوردار بود و ویژگیهای اخلاقی چون خضوع، خشوع، زهد، پاکی و تقوا همگی در وجود ایشان متجلی بود.

حسینی بوشهری تصریح کرد: عالمان دینی مرزبانان کشور هستند همانطور که ارتشی، سپاهی و بسیجیان ما که مانع نفوذ دشمن به مرزها میشوند با این تفاوت که سپاهی و ارتشی و بسیجی حافظ مرزهای جغرافیایی هستند؛ اما عالمان دینی حافظ مرزهای فکری ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان تربیت شده مکتب عالمان دینی هستند لذا ارزش یک سطری که عالمان ارزشش برای کل دین است و جامعه را بیدار میکند؛ ازاینرو در روایتها بر نقش عالمان دینی بسیار تاکید شده است.

وی افزود: آیت الله خوانساری افتخار شیعه بود. وی در جریان مبارزات حضرت امام(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی همیشه در کنار حضرت امام(ره) نقش خود را علیه رژیم طاغوت به عنوان یک مرجع بزرگ تقلید ایفا کرد.

حسینی بوشهری گفت: عدهای تا زمانیکه منافع آنها به خطر نیفتد، تسلیم امر الهی هستند. عدهای دیگر اهل سبک و سنگین کردن هستند و گروهی دیگر هیچ خواستهای نداشته و فقط رضایت خدا برایشان اهمیت دارد و آیت الله خوانساری جزو این گروه بودند.

وی آیت الله خوانساری دژ تسخیر ناپذیر اسلام توصیف کرد و افزود: بازاریان تهران همیشه در کلاسهای فقه ایشان شرکت میکردند و این بزرگوار به ترویج کسب روزی حلال و دوری از حرام در بین مردم توجه خاص داشتند.

این مراسم که با حضورسرهنگ کریمی مسئول سازمان بسیج اصناف، جمعی از مسئولین، بازاریان تهران و اقشار مختلف مردم برگزار شد با مرثیه سرایی مرتضی طاهری مداح اهل بیت علیهم السلام پایان یافت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار