مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

انس نیروهای مسلح با قرآن چشم طمع دشمنان اسلام را کور می‌کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دقاع مقدس استان قم گفت: انس نیروهای مسلح با قرآن و جریان یافتن تعالیم و دستورات این کتاب آسمانی در متن برنامه‌ها و ماموریت‌های آنان، چشم طمع دشمنان اسلام را کور می‌کند.
کد خبر: ۲۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸ - 26July 2014

انس نیروهای مسلح با قرآن چشم طمع دشمنان اسلام را کور می‌کند

«احمد حسینی» در حاشیه برگزاری جلسات قرآن اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم در ماه مبارک رمضان، به خبرنگار دفاع مقدس قم گفت: آنچه که نیروهای مسلح کشور ما را از سایر نیروهای مسلح دنیا متمایز میکند میثاقی است که برای انجام ماموریت و رسالت خود با تعالیم روح بخش قرآن کریم بستهاند.

وی در بیان دیگر ویژگی نیروهای مسلح ابراز کرد: بزرگترین افتخار نیروهای مسلح کشور، تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا و عالم فقیه و بزرگواری است که خود، مفسر قرآن میباشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم افزود: امروز ضلالت و گمراهی کشورهایی که بر اساس خوی زیاده خواهی خود به کشورگشایی میپردازند، ناشی از روح استکباری نیروهای مسلح آن کشورهاست.

وی با بیان اینکه قرآن، کتاب نجات بخشی است که برای سعادت انسان مسیرهایی را مشخص و معرفی نموده است، اظهار کرد: تمسک آحاد جامعه بخصوص نیروهای مسلح به تعالیم قرآن بهترین راه نیل به سعادت دنیوی و اخروی است و اهل بیت عصمت و طهارت هم انس با قرآن و تدبر در معانی بلند آن را تاکید نمودهاند.

حسینی در بخش دیگری از گفتگو به آیات مربوط به جهاد در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در این آیات، احکام جانفشانی در راه خدا و مبارزه با ظلم و ظالم و جلوگیری از انظلام مورد تاکید قرار گرفته است.

وی به عنوان نمونه به آیه 120 سوره مبارکه بقره اشاره کرد و گفت: در این آیه تصریح شده که یهود و قوم بنی اسرائیل از شما راضی نمیشوند مگر اینکه از آیین آنها تبعیت کنید و یا شما را به استثمار بکشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه اسرائیل دشمن شماره یک مسلمانان جهان است، گفت: اشارات آیات قرآنی، رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و چند دهه ددمنشی اسرائیل نسبت به مسلمانان، تکلیف نیروهای مسلح ما را در مواجهه با دسیسههای پیدا و پنهان این رژیم غاصب مشخص مینماید.

وی در بیان فرازی دیگر از مفاهیم قرآن کریم به عبارت "صراط مستقیم" در ابتدای سوره یاسین اشاره کرد و عنوان نمود: در این آیه شناخت راه راست، حرک در مسیر مستقیم، عدم خروج از آن و دعوت دیگران به این مسیر مورد تاکید قرار گرفته است.

حسینی افزود: اگر این چهار ویژگی مطرح شده در آیه فوق  در نیروهای مسلح ما تقویت شود، میتوان گفت نیروهای مسلح ما، جنود قرآنی و مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) و نائب بر حق ایشان مقام معظم رهبری هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح بازوان کشورهای مسلمان هستند، خاطرنشان ساخت: قطعا مقام معظم رهبری به داشتن چنین بازوان پرتوانی افتخار میکنند و امروز اگر چشم طمع دشمنان اسلام کور شده، بخاطر وجود نیروهای مسلح مکتبی، الهی، قرآنی و توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این مقام مسئول یادآور شد: نیروهای مسلح کشور از بدو پیروزی انقلاب تاکنون همچنان بر سر عهد خود با قرآن و ولایت ثابت قدم بودهاند و آنچه که در برخی کشورهای اسلامی علیرغم برخورداری از اسم اسلام دیده میشود، دوری نیروهای مسلح از انوار هدایت قرآن است.

وی عجین شدن با ملت را دیگر خصوصیت نیروهای مسلح دانست و افزود: نیروهای مسلح ما خود را فدایی نظام و انقلاب و آرمانهای برگرفته از تعالیم ارزشمند قرآن میدانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم در بخش پایانی گفتگو با اشاره به نقش نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس گفت: جلوههای عملکرد نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس در رافت و عطوفت با اسرا، نبرد با کفار و بسیاری از جلوههای دیگر، بر اساس آیات قرآنی و سفارش ائمه گرامی اسلام و نشان دهنده حاکمیت قرآن در اجزای نیروهای مسلح بود.

وی تاکید کرد: رفتار و اخلاق  قرآنی نیروهای مسلح از آنها سربازانی در رکاب آقا امام زمان(عج) میسازد و ما که داعیه دار این منش هستیم و میخواهیم خود را  برای روز ظهور آماده کنیم، راهی نداریم جز اینکه با قرآن مانوس شده و احکام قرآن را در زندگی پیاده کنیم.

یادآور میشود طی روزهای ماه مبارک رمضان هر روز جلسات قرائت، تفسیر و شرح آیات قرآن با محوریت سوره مبارکه یاسین و با حضور مدیرکل و کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در محل این اداره کل برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها