حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از مهم ترین دغدغه های قرن 21

رییس جمعیت هلال احمر ایران گفت: حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از مهم ترین دغدغه های قرن 21 به حساب می آید.
کد خبر: ۳۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ - 18December 2014

حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از مهم ترین دغدغه های قرن 21

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان دفاع پرس، در مراسم نکوداشت خدمات داوطلبانه از سوی سازمان جمعیت هلال احمر یادداشت تفاهم نامه بین رییس جمعیت هلال احمر و دبیرکل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و رییس سازمان محیط زیست امضا شد.

در این مراسم فرهادی رییس جمعیت هلال احمر ایران و وزیر علوم و تحقیقات با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری بین این سه سازمان گفت: بدون شک حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از مهم ترین دغدغه های قرن 21 به شمار می رود که برای تحقق آن تلاش هایی در حال انجام است.

وی افزود: دراین ارتباط در جمهوری اسلامی ایران مسوولین به ویژه سازمان محیط زیست اقدامات جدی انجام داده اند.

فرهادی اظهار داشت: مردم و جوامع محلی نقش اساسی در اجرای سیاست ها و طرح های محیط زیست ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حفظ محیط زیست را در استراتژی ده ساله خود تا سال 2020 و دیگر برنامه های جهانی خود قرار داده اند.

فرهادی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یکی از فعال ترین اعضای این فدراسیون تلاش می کند خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران تلاش می کند با بهره مندی از اعضای داوطلبان خود حفظ محیط زیست را پایدار کند.

وی یادآور شد: در راستای دستیابی به اهداف مذکور جمعیت هلال احمر ایران با همکاری محیط زیست و فدراسیون بین المللی طرح تقویت مشارکت های اجتماعی جوانان و داوطلبان را در حفظ محیط زیست در دست کار دارد.

فرهادی تصریح کرد: امروز یادداشت تفاهم نامه بین این سه سازمان تحت عنوان جوانان و داوطلبان پیشگامان حفظ محیط زیست را امضا کردیم.

وی درباره این یادداشت تفاهم نامه خاطر نشان کرد: این همکاری شامل چارچوبی برای فعالیت های مشترک از جمله تقویت مشارکت های اجتماعی حضور داوطلبان در سطح ملی منطقه ای وبین المللی است.

رییس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: بر اساس این یادداشت یک گروه مشتر ک بین سه سازمان تشکیل می شود.

وی در پایان گفت: امید است با این تفاهم نامه نقش جوانان و داوطلبان و توسعه پایدار ارائه گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها