سردار زمانیان خبر داد

رشد 14 درصدی کشفیات قاچاق در کشور/ انسداد مرزها توسط پلیس سبب ممانعت قاچاق کالا به کشور شد

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا از افزایش 14 درصدی کشفیات کالای قاچاق طی 9 ماهه گذشته در کشور خبر داد و افزود: با اقدامات اطلاعاتی پلیس طی این مدت 536 باند منهدم و در این خصوص 74 هزار و 900 نفر نیز دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶ - 14January 2014

رشد 14 درصدی کشفیات قاچاق در کشور/ انسداد مرزها توسط پلیس سبب ممانعت قاچاق کالا به کشور شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار زمانیان، رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی، امروز در حاشیه همایش روسای پلیس قاچاق که در ستاد ناجا برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انسداد فیزیکی مرزها و کنترل الکترونیکی توسط پلیس تا حد بسیار زیادی توانست از قاچاق کالا به کشور ممانعت کند.

وی افزود: همچنین با اقدامات اطلاعاتی و کشف پرونده های کلان امسال شاهد رشد 14 درصدی کشفیات بودیم.

سردار زمانیان با اشاره به این که ارزش کالاهای مکشوفه طی 9 ماه گذشته 9 هزار میلیارد ریال بود، افزود: طی این مدت، 536 باند قاچاق در کشور شناسایی و منهدم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از تشکیل بیش از 68 هزار و 700 پرونده طی 9 ماهه گذشته با موضوع قاچاق در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: در این خصوص پلیس 74 هزار و 900 قاچاقچی را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داد.

وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی این پلیس روی پروندههای کلان یادآور شد: امسال هزار و 326 پرونده که ارزش ریالی آن بالای 100 میلیون تومان بود. همچنین بیش از 100 فقره پرونده به ارزش بالای 500 میلیون تومان نیز کشف شد.

سردار زمانیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مهمترین پرونده ای که طی 9 ماه گذشته پلیس موفق به کشف آن شده است، گفت: ماموران ما موفق شدند محل دپوی داروهای قاچاق را کشف کنند که ارزش ریالی داروهای کشف شده بیش از 30 میلیارد تومان بود.

وی همچنین در خصوص کشف لوازم آرایشی قاچاق به خبرنگاران گفت: طی 9 ماهه گذشته هشت میلیون و 595 هزار قلم با تشکیل 42 پرونده کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در پاسخ به این سوال که بیشترین حجم قاچاق شامل چه کالاهایی می شود، گفت: لوازم برقی، پوشاک و تلفن همراه بیشترین حجم قاچاق را به خود در کشور اختصاص دادهاند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با اقدامات مناسب پلیس هم اکنون شاهد کاهش قاچاق کالاهای ممنوعه در کشور هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین از کشف 232 میلیون و 285 هزار قلم داروهای مجاز و غیرمجاز طی این مدت خبر داد و گفت: 651 نفر در این خصوص دستگیر شدند و 28 پرونده به ارزش بالای 100 میلیون تومان در خصوص قاچاق دارو تشکیل شده است.
نظر شما
پربیننده ها