در جلسه هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس مطرح شد

حمایت امام خمینی (ره) از ارتش رمز ماندگاری آن است

پیشکسوتان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در سیزدهمین جلسه هم‌اندیشی دفاع مقدس با ذکر خاطراتی از دوران انقلاب حضور حماسی ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر کشیدند.
کد خبر: ۱۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰ - 23January 2014

حمایت امام خمینی (ره) از ارتش رمز ماندگاری آن است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس محمدسرلک از افسران زندانی در زمان انقلاب در جلسه هم اندیشی  پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: راهپیمایی 19 بهمن از 5 بهمن برنامهریزی شده بود و ارتش با صدای الله اکبر و لبیک یا خمینی حرکت خود را شروع کرد، ما نیز از ستاد نیروی هوایی به آنها ملحق شدیم.

وی افزود: به دلیل شرایط حاکم بر جامعه با لباس شخصی به اداره می آمدیم و بعد در اداره لباسهایمان را عوض می کردیم اما در روز 19 بهمن تمام مسیر را با لباس نظامی و سر دادن شعار  الله اکبر طی کردیم.

این افسر زندانی زمان انقلاب با اشاره به روزهای پر شور انقلاب اذعان داشت: بعد از تظاهرات 5 بهمن که با قطعنامه ای خاتمه یافت  روز 7 بهمن چند نفر به خانه ما ریختند و ما را به زندان جمشیدیه بردند، بعد از چند روز چندین افسر و درجه دار بوشهری به جمع ما اظافه شدند و به دلیل اینکه رژیم احساس کرد نمی تواند ما را در زندان نگه دارد با برنامهریزی هایی که انجام شد ما را به زندان خاشک منتقل کردند.

وی در پایان سخنانش گفت: با اینکه هیچ امکاناتی در دست ما نبود اما با کمک سربازان زندان یک رادیو به صورت پنهانی در اختیار ما قرار داده شد و ما اخبار را دنبال می کردیم تا اینکه فهمیدیم امام به خاک میهن به سلامتی وارد شده اند و از خوشحالی تا صبح هیچ کس نخوابید.

سرتیپ دوم امیر بدوی نیز که از پیشکسوتان  انقلاب و دفاع مقدس است   در این نشست و هم اندیشی با ذکر گوشههایی از خاطرات خود اظهار داشت:11 سال در طرح و برنامه ستاد نیروی هوایی خدمت کردم.  در یکی از پروژها قرار شد که تیم کارشناسی امریکایی با 21 نفر به مدت 6 ماه حضور داشته باشند . حضور تیم کارشناسی آمریکایی ضربه های  زیادی به ارتش وارد کرد و موجب آزرده شدن روح و جان ما شد. بعد از گذشت 6 ماه به دلیل تمام نشدن پروژه این کارشناسان سه ماه دیگر زمان گرفتند اما در پایان محاسباتشان با کلی ایراد خاتمه یافته بود.

وی با اشاره به مشکلات فراوان در آن دوران تصریح کرد: وقتی متوجه این ایرادات در محاسبه های آمریکایی ها شدم به رده بالایی خود انتقال دادم و ایشان نیز صحبت های من را به مافوق خود انتقال داد اما نتیجه این شد که کار 9 ماهه آمریکایی ها را ما در یک هفته انجام دهیم.

حجت الاسلام رحمانی نژاد نیز از دیگر پیشکسوتان  ارتش است که در این جلسه با اشاره به اینکه منافقین به دنبال این بودند که قیام را مسلحانه جلوه دهند اذعان داشت: با تمام تلاش های منافقین امام(ره) با اطلاعات کاملی که از نقشه های منافقین داشت به مردم آگاهی می داد و به دنبال این بود که قیام مسلحانه نشود و مردم نیز جواب گلوله را با گل دادند که در حقیقت بافت تفکر ارتش معنوی بود.

وی افزود: روحیه ای که مردم و انقلابیون از حضور نظامیان یافتند این بود که به هیچ وجه ارتش مقابل ملت نمی ایستد و در روز راهپیمایی ارتش از خیابان امام حسین تا میدان آزادی تمام هیپی های تهران سرشان را تراشیده بودند تا سربازانی که از پادگان ها فرار کرده بودند دستگیر نشوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار