رویدادها و تحولات «عراق» در یک نگاه/ دوشنبه 29شهریور

دیدار «نوری المالکی» با سفیر ژاپن در بغداد، کشته شدن پنج نفر در خشونت‌های امروز بغداد و کرکوک، دیدار «فؤاد معصوم» با رئیس پارلمان عراق، آمادگی شهرهای عراق به مناسبت «عید غدیر»، سفر «حیدر العبادی» به نیویورک و بازداشت شماری از اهالی «حویجه» توسط داعش، از خبرهای امروز عراق است.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ - 19September 2016

رویدادها و تحولات «عراق» در یک نگاه/ دوشنبه 29شهریور

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سفیر ژاپن در بغداد در دیدار با نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق ،ضمن ستایش از پیروزی های اخیر نیروهای عراقی و الحشد الشعبی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد که توکیو به حمایت های خود از عراق و بازسازی مناطق جنگ زده و بازگشت آوارگان به منازل خود ادامه می دهد.

** منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند در پی خشونت های امروز بغداد و کرکوک پنج نفر کشته و 27 نفر زخمی شدند.

** فواد معصوم رئیس جمهور عراق امروز در گفت و گو با سلیم الجبوری رئیس پارلمان این کشور تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق و آمادگی برای شروع عملیات آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوا از اشغال تروریست های داعش را مورد بحث و بررسی قرار داد.

** به مناسبت عید غدیر خم و اعلام سالروز ولایت امیرمومنان علی (ع) توسط پیامبر اسلام (ص) بر همه مسلمانان جهان، استان های جنوب و مرکز عراق فردا سه شنبه را تعطیلی رسمی اعلام کردند و شهر نجف اشرف با آذین بندی غرق در نور و شادی شد.

** نخست وزیر عراق برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شد و منابع خبری اعلام کردند که وی در نیویورک بر موضوعاتی از جمله جنگ موصل رایزنی خواهد کرد.

**داعش 54 عراقی را در غرب استان کرکوک به اتهام 'ترک سرزمین های خلافت ' بازداشت و به شهرستان حویجه منتقل کرد.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار