گلعلی بابایی در مراسم رونمایی از کتاب "گردان نهم":

در "گردان نهم" به دنبال آدم‌های جنگ گشتم

نویسنده کتاب "گردان نهم" گفت: من در گردان نهم به دنبال آدم‌های جنگ گشتم. دنبال جوانانی رفتم که دانشجو دانش آموز وارد جنگ شدند و ژنرال و فرمانده بیرون آمدند. دنبال آنهایی رفتم که به تعبیر مقام معظم رهبری، معجزه های انقلاب و جنگ بودند و هستند.
کد خبر: ۱۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲ - 27January 2014

در

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، گلعلی بابایی نویسنده کتاب "گردان نهم" در مراسم رونمایی این کتاب در محل خبرگزاری فارس اظهار داشت: من در گردان نهم به دنبال آدمهای جنگ گشتم. دنبال جوانانی رفتم که دانشجو دانش آموز وارد جنگ شدند و ژنرال و فرمانده بیرون آمدند. دنبال آنهایی رفتم که به تعبیر مقام معظم رهبری، معجزه های انقلاب  و جنگ بودند و هستند.

بابایی با بیان اینکه یکی از مهمترین زیرگونه های عرصه وسیع و تا به امروز نامکشوف مانده ادبیات دفاع مقدس، زیرگونهای نوپا با عنوان یگان نویسی است، افزود: در این زیر گونه، سوژه و قهرمان محوری اثر، نه یک فرد و یا عملیات نظامی، بلکه یگان رزمی است.

وی با اشاره به شروع مکتوب کردن آثار مربوط به یگان نویسی تصریح کرد: مشخصاً از دهه هفتاد شمسی بود که نخستین آثار مرتبط با یگان نویسی دوران دفاع مقدس، به صورت جسته و گریخته منتشر شد. کتابهای ارزشمند گردان عاشقان، حماسهی گردان مقداد لشکر 27 در نبرد آزاد سازی خرمشهر و گردان 144 در عملیات ثامن الائمه  نخستین برآمد این موج نو بودند. در پی آنها، این بار یگان نویسی ادبیات مستند دفاع مقدس با انتشار آثاری جامعتر قد علم کرد.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس ادامه داد: در همین  ارتباط جلد یکم کتاب گردان نهم با هدف بازروایی کارنامه عملیاتی گردان حبیببن مظاهر لشکر 27 محمد رسول الله (ص) از مقطع تاسیس در زمستان 1366 تا پایان عملیات والفجر یک در بهار 1362 به نگارش درآمده است. 

بابایی در پایان اظهار امیدواری کرد  همانطور که کتابهایی همچون "همپای صاعقه"، "ضربت متقابل" توانستند باب جدیدی را در حوزه  مستند تاریخ نگاری ادبیات دفاع مقدس باز کنند، این کتاب نیز بتواند پنجرهای تازه در  حیطه نگارش سوابق رزمی گردانها بگشاید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار