سهیل جهان بیگلری مطرح کرد

نمایش ترور دیپلمات های ایرانی در سینما با مزار شریف

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری گفت: همه تلاش خودمان را می کنیم تا «دا» به پروژه‌ای فاخر و میلیاردی تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ - 28January 2014

نمایش  ترور دیپلمات های ایرانی در سینما با مزار شریف

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سهیل جهان بیگلری مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری در نشست خبری که برای تشریح برنامههای حوزه هنری برگزار شد، گفت: حمایت از فیلمسازان فیلماولی و کشف استعدادهای سینمایی از جمله طرح های حوزه هنری بوده و هست. بر همین اساس سال گذشته دو فیلم «تاج محل» و «خسته نباشید» را به عنوان فیلمهای اول در جشنواره سیویکم فجر به نمایش درآوردیم. امسال هم فیلم «حق سکوت» و «فرشتهها با هم می آیند» را به عنوان فیلم های اول در جشنواره فیلم فجر داریم.

وی افزود: ما علاوه بر حمایت از فیلم اولی ها از تولیداتی که در استانها انجام می شود نیز حمایت می کنیم. تولید فیلم «مروا» به کارگردانی کریم فائقیان که از کارگردان های بوشهری است در راستای همین سیاست ها شروع شده است. همچنین فیلمی در ژانر کودک به نام «کاکلی» در دست تولید داریم که کارگردانی آن را بهزاد رفیع انجام خواهد داد.

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری گفت: ساخت فیلم های بلند سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن در حوزه دفاع مقدس از جمله اهداف اساسی حوزه هنری است. بر همین اساس و در راستای همین سیاست در حال حاضر فیلم «بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری با فیلمنامهای از محمدرضا گوهری را آماده ساخت داریم و قرار است تولید آن از سال آینده شروع شود. همچنین  صحبت هایی هم شده تا ساخت فیلمی با موضوع شهیدحسن باقری در دستور کار قرار بگیرد.

جهانبیگلری با اشاره به تولید فیلمی مستندی با موضوع  سرداران شهید گفت: رضا میرکریمی از سال گذشته ساخت یک مجموعه مستند و تجربی را با موضوع سرداران شهید و با عنوان «سرزمین عشق» در دستور کار خود قرار داده و تاکنون فیلم های شهید چمران و شهید دوران را به پایان رسانده است.

وی افزود: کشتار دیپلمات های ایرانی که در خارج از کشوربه سر می برند در چند سال اخیر به اشکال مختلف اتفاق افتاده است. آغازگر این حرکت طالبان بود و تا به آنجا پیش رفت که امروز به ترورهایی رسیده است که تکفیری و سلفی ها انجام می دهند. حوزه هنری با توجه ویژه ای که به این مقوله داشت تولید فیلمی با موضوع کشتار دیپلمات های ایرانی را با کارگردانی حسن برزیده و تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری در اولویت های خود قرارداد.

جهانبیگلری در مورد سریال «دا» گفت: نگارش فیلمنامه «دا» توسط همایون اسعدیان در حال انجام است و قرار است منوچهر محمدی تهیه کنندگی و تولید این اثر را به عهده بگیرد، اگر بودجه تامین شود، قطعا این کتاب ارزشمند را به تولید می رسانیم.همه تلاشمان را می کنیم تا  «دا» به پروژهای فاخر و میلیاردی شود.

وی افزود: در حوزه سینما چند فیلمنامه خوب را برای تولید در دست داریم. فیلمنامه «پایی که جا ماند» به قلم محمدمهدی عسگرپور، فیلمنامه «مهمان صخره ها» نوشته محمدرضا گوهری، «صبح روز بعد» به قلم مهدی آذر پندار و «آمون، سردار و زینعلی» نوشته سیدرضا صافی از فیلم نامه های خوب و فاخری هستند که در حال حاضر در اختیار حوزه هنری هستند و سعی می کنیم مقدمات تولید انها را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری با اشاره به چگونگی سفارش سوژه به تهیهکنندهها و نحوه تعامل حوزه هنری با هنرمندان در تولید یک فیلمنامه یا یک فیلم سینمایی اظهار داشت: ساخت فیلم «نورالدین پسر ایران» را با عزیزالله حمیدنژاد مطرح کردیم، اما خود حمیدنژاد از انجام این پروژه انصراف داد. با کیانوش عیاری تماس گرفتیم وکتابی به او پیشنهاد دادیم تا بررسی کند و بر اساس این کتاب فیلمنامه بنویسد، اما عیاری اعلام کرد که ایده ای از این کتاب در نمیآید.

نظر شما
پربیننده ها