محمدرضا عباسیان:

فیلم مستند بیشترین خدمت را به انقلاب کرده است

محمدرضا عباسیان با فیلم مستند داستان یک بازیگر بوسینایی تئاتر و سینما که پاهایش را در جنگ از دست داده در جشنواره امسال حضور دارد.
کد خبر: ۱۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴ - 28January 2014

فیلم مستند بیشترین خدمت را به انقلاب کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «نرمین تولیچ» بازیگر تئاتر و سینمای بوسنیایی است که در جریان جنگ بوسنی و در شهر تحت محاصره سارایوو بر اثر اصابت گلوله خمپاره دو پای خود را از دست داد اما همچنان سوار بر صندلی چرخدار خود، به بازی در فیلمهای سینمایی و تئاتر ادامه میدهد.  او علاوه بر آنکه مدیر تئاتر سارایوو است، یکی از بازیگران بوسنی و هرزگوین است.

این فیلم که محصول گروه «گزارشگران آزاد» به مدیریت عباسیان است، سالهاست که به تولید فیلمهای مستند از کانونهای بحرانی جهان اسلام میپردازد که از جمله تولیدات این گروه میتوان به مستند «قانا»، «افسانه مجاهدین افغان» و »مدرسه» اشاره کرد.

عباسیان درباره وضعیت فیلم مستند در کشور گفت: «واقعیت این است که فیلم مستند در ایران وضعیت خوبی ندارد و از تولید مستند نه در صدا و سیما و نه در وزارت ارشاد حمایت نمیشود.مسوولان ما آنقدر که علاقه به عکس گرفتن با کارگردانهای فیلمهای داستانی دارند، به کارگردانهای فیلمهای مستند توجهی ندارند، در حالیکه سینمای مستند خدمتهای بسیاری به جمهوری اسلامی کرده و بیشتر از سینمای داستانی از انقلاب حرف زده است».

عباسیان همچنین گفت:«خاطرم هست که فیلمهای مستند دو دوره در جشنواره فیلم فجر حذف شد، ما کلی جنگدیم تا سال گذشته دوباره به جشنواره برگشت. دوست ندارم که انتقاد کنم ولی نمایش فیلمهای مستند در برج میلاد که خبرنگاران حضور دارند، شانس دیدن این فیلمها را بیشتر میکنند، ولی در خانه هنرمندان کمتر کسی برای دیدن فیلم مستند به خانه هنرمندان میرود».

نظر شما
پربیننده ها