ناصر سهرابی مطرح کرد

رقابت همه بزرگان سینمای ایران در سی و دومین جشنواره فیلم فجر

منتقد و کار‌شناس سینما گفت:در این دوره از جشنواره کارگردانهایی حضور دارند که هر کدام از آن‌ها وزنه‌ای سنگین برای سینمای ایران به شمار می‌آیند.
کد خبر: ۱۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱ - 28January 2014

رقابت همه بزرگان سینمای ایران در سی و دومین جشنواره فیلم فجر

"ناصر سهرابی" منتقد و کارشناس سینما در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد فرهنگی کشور است که هر ساله همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری میشود و جریان جدیدی در سینمای ایران در حال شکل گیری است و سینمای ایران سمت و سوی جدیدی را برای خود برگزیده است.

وی با پر اهمیت خواندن سی و دومین جشنواره فیلم فجر و مهم توصیف کردن حضور بزرگان سینما در این جشنواره افزود: در این جشنواره کارگردانهایی حضور دارند که هر کدام از آنها وزنهای سنگین برای سینمای ایران به شمار میآیند و حضور هر کدام از آنها در یک جشنواره به تنهایی باعث گرم شدن آن جشنواره شده است. جشنواره سی و دوم در حالی برگزار میشود که همه کارگردانهای مطرح سینمای ایران در آن حضور دارند.

وی با موثر توصیف کردن عملکرد مسئولان جشنواره مبنی بر نمایش دو فیلم «خانه پدری» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و حضور ۲۹ فیلم در بخش سودای سیمرغ و ۲۰ فیلم در بخش مسابقه اول، اظهار داشت: این طور که معلوم است مسئولان جشنواره قرار است دل همه را به دست بیاورند و همه هنرمندان سینما را از جشنواره راضی بیرون بفرستند.

سهرابی با ابراز تاسف از تعطیلی سینما قدس و غیر فعال بودن بسیاری از سینماهای کشور تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است. این فیلمهایی که در جشنواره امسال هستند به لحاظ کیفیت بسیار خوب هستند و حرفهای مهمی هم برای گفتن دارند اما فقط سه یا چهار تا از آنها میتوانند با تماشاگر ارتباط خوب و درستی برقرار کنند و فروش میلیاردی داشته باشند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ترتیبی اتخاذ کند تا سینمای ما از سینمای جشنوارهای و سینمای روشنفکری فاصله بگیرد و به سمت جذب مخاطب برود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار