کمک ۲۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای خروج منافقین از عراق

اتحادیه اروپا اعلام کرد قصد دارد مبلغ ۲۲ میلیون یورو برای کمک به انتقال عناصر گروهک تروریستی منافقین از عراق به کشور ثالث اختصاص دهد.
کد خبر: ۱۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶ - 01February 2014

کمک ۲۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای خروج منافقین از عراق

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بخش عربی رادیو مسکو با اعلام خبر کمک ۲۲ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای اخراج منافقین از عراق اظهار داشت: "یانا هیباشکووا" رئیس هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در دیدار اخیر خود با "محمد شیاع السودانی" وزیر حقوق بشر عراق، به وی گفته این اتحادیه در صدد اتخاذ تصمیمی برای تخصیص مبلغ ۲۲ میلیون یورویی برای انتقال اعضای گروهک منافقین به کشور ثالث است تا به درخواست های دولت عراق برای پایان دادن به این پرونده پاسخ داده باشد.

وزیر حقوق بشر عراق نیز افزود: دولت عراق به همه مواد توافقنامه خود با سازمان ملل درباره این گروه پایبند بوده است.

السودانی با اعلام اینکه بغداد نیز مبلغ ۵۰۰ هزار دلار برای انتقال این افراد به خارج از کشور اختصاص داده است، از عدم مسؤولیت پذیری کشورهای جهان در پذیرش اعضای این گروهک به ویژه کشورهایی که به طور مستمر نگرانی خود را از وضعیت ساکنان این گروه در عراق مطرح می کنند انتقاد کرد.

در این دیدار که شماری از نمایندگان هیئت های دیپلماتیک نیز در آن حضور داشتند، سفیر آلمان در بغداد از موافقت کشورش با پذیرش ۱۰۰ تن از اعضای این گروه خبر داد و گفت: از میان این تعداد، ۸۷ تن از آنان پیش از این در کشور آلمان زندگی می کردند.

وزارت حقوق بشر عراق در بیانیه های سابق خود بر پایبندی خود بر اجرای کامل توافقنامه مشترک با سازمان ملل، تحت نظارت یونامی (ماموران سازمان ملل در عراق)  تأکید و انتقال ۳۱۶۴ تن از عناصر این گروهک از پادگان اشرف به پایگاه الحریه(لیبرتی) را منطبق با معیارهای بین المللی دانسته بود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار