ماجرای امضا گرفتن نویسنده «عباس دست‌طلا» از رهبر معظم انقلاب

محبوبه معراجی پور نویسنده کتاب «عباس دست‌طلا» در مراسم تقدیر از وی خاطره امضای رهبری بر کتابش را روایت کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ - 27September 2016
ماجرای امضا گرفتن نویسنده عباس دست طلا از رهبر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم تجلیل از محبوبه معراجی پور نویسنده کتاب عباس دست طلا در سالن همایش های هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزار شد.

علی ناظری مدیر نشر فاتحان اظهار داشت: رویکرد انتشارات فاتحان به نقش مردم است، جنگ ما با قدرت مردم و اراده آن ها پیش رفته و اساسا جمهوری اسلامی مردم پایه است. در دفاع مقدس نیز به همین صورت بوده و کسی نیامده که به طور مفصل به آن بپردازد. انتشارات فاتحان قصد دارد این خلاء را پر کند و مردم را در همه اقشار آن معرفی کند.

وی ضمن اشاره به نقش پشتیبانی در دفاع مقدس گفت: عده ای از رزمندگان به صورت فردی وارد جنگ می شدند که اصطلاحا به آنان «تک‌پر» می گفتند که هرکدام از این رزمندگان برای پشتیبانی به 9 نفر نیاز داشتند. ما همیشه سعی کردیم کسانی را که در خط مقدم می جنگیدند، معرفی کنیم و از آن 9 نفر کمتر شناختی داریم. اگر هر فردی از این 9 نفر نبودند، رزمنده نمی توانست کار خود را درست انجام دهد. رویکرد انتشارات فاتحان این است که نیروهای پشتیبان در جنگ را معرفی کند.

ناظری با اشاره به حضور بازاریان و اصناف در پشت جبهه ها تصریح کرد: یکی از کسانی که به عنوان نیروی پشتیبانی در جبهه ها حضور داشت، «عباس باقری» معروف به «عباس دست طلا» بود. عباس دست طلا یکی از افرادی بود که پا در این راه گذاشت و در تمام هشت سال دفاع مقدس به کار پشتیبانی از رزمندگان مشغول بود. نگارش این کتاب نشان می‌دهد عباس دست طلاها زیاد هستند و باید شناسانده شوند که البته حضور نویسنده (محبوبه معراجی پور) در این معرفی بسیار مهم بود.

 ماجرای مطالعه کتاب عباس دست طلا توسط مقام معظم رهبری

محبوبه معراجی پور نویسنده کتاب عباس دست طلا گفت: در خصوص این کتاب حرف و حاشیه زیاد است، شخصی که به من این سوژه را معرفی کرد دو رزمنده دیگر را معرفی کرد و من از میان آن ها عباس دست طلا را انتخاب کردم. اما آن ها مخالفت کردند، زیرا پیش از آن چند نفر نتوانسته بودند کار را به اتمام برسانند و با اصرار فایل صوتی و تصویری مصاحبه های این افراد را دیدم و مصمم شدم کار را به اتمام برسانم؛ اما به مسوولین نشر فاتحان گفتم این مصاحبه ها را قبول ندارم و باید خودم مصاحبه انجام دهم.

معراجی پور در ادامه بیان داشت: یک سوال در ذهن داشتم که می‌خواستم از حاج عباس بپرسم و جواب ایشان برای ادامه کار مهم بود. من از حاج عباس پرسیدم در زمانی که در جبهه حضور داشتید به فکر شهادت هم بودید که گفتند: نه؛ حتی لحظه ای به شهادت فکر نمی کردم؛ زیرا کار آنجا زیاد بود. جواب ایشان مرا واداشت تا نگارش کتاب را ادامه دهم. شش ماه مصاحبه و شش ماه پیاده سازی آن زمان برد و سه بار بازنویسی شد تا کار به اتمام رسید.

نویسنده کتاب عباس دست طلا ضمن اشاره به خاطره ای از مقام معظم رهبری گفت: یک بار دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری داشتم، در این دیدار پنج خانوم و حدود 30 مسوول حضور داشتند. من در این دیدار کتاب عباس دست طلا را آوردم تا ایشان امضا کنند؛ ولی همراهان اجازه ندادند و گفتند مقام معظم رهبری کتابی را امضا نمی کنند، شما باید کتاب خود را امضا کرده و به آقا هدیه کنید. به هر صورتی که بود کتاب را به رهبر نشان دادم و ایشان گفتند که آن را دوبار خوانده اند و قلم زیبا و روانی دارد و کتاب را امضا کردند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها