شرمن مدعی شد

امریکا و روسیه در مورد اجرای بیانیه ژنو 1 توافق کردند

معاون وزیر خارجه امریکا مدعی شد واشنگتن و مسکو در مورد اجرای بیانیه ژنو 1 در مورد سوریه و تعقیب بیشتر مذاکرات توافق کرده اند.
کد خبر: ۱۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۳ - 15February 2014

امریکا و روسیه در مورد اجرای بیانیه ژنو 1 توافق کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از واشنگتن پست، با وجود بی نتیجه بخش بودن دور جاری مذاکرات صلح سوریه در ژنو همانند دور پیشین، "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه امریکا طی اظهاراتی مدعی شد واشنگتن توانسته است موافقت روسیه را به منظور اجرای بیانیه ژنو 1 کسب نماید.

با توجه به اینکه بیانیه ژنو 1 خواستار پیگیری تلاش ها برای برقراری دولت انتقالی در سوریه است، این ادعای شرمن در مورد موافقت روسیه با اجرای آن با بازتاب های گسترده ای همراه شد؛ هر چند تاکنون این موضوع از سوی مقامات روس مورد تایید قرار نگرفته است.

معاون وزیر خارجه امریکا همچنین با اشاره به مشکلات گسترده در ادامه مذاکرات صلح سوریه خواستار همکاری روسیه با امریکا در این رابطه و همچنین افزایش فشارها بر دولت سوریه برای حضور در مذاکرات و پذیرش خواسته های طرف دیگر در مورد تشکیل دولت انتقالی شده است.

هر چند این موضوع به شدت از سوی هیئت نمایندگی دولت سوریه رد شده و آنها تاکید کرده اند که برای واگذاری قدرت وارد مذاکرات نشده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها