نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

مشکل ما با آمریکا در بحث هسته‌ای نیست /دیپلماسی فعال با دیپلماسی سازش‌کارانه تفاوت دارد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی گفت: برای مقابله با آمریکا باید بر اساس شرایط تاکتیک را تغییر داد، امروز که شاخ‌به‌شاخ آمریکا در خاورمیانه هستیم، استفاده از تاکتیک در اختیار رهبری است.
کد خبر: ۱۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴ - 15February 2014

مشکل ما با آمریکا در بحث هسته‌ای نیست /دیپلماسی فعال با دیپلماسی سازش‌کارانه تفاوت دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، حجتالاسلام والمسلمین علی سعیدی پیش از ظهر امروز در همایش حماسهسازان بصیرت در محل امام علی (ع) کرمان اظهار داشت: مردم انقلابی بحرین رنج بسیاری را برای تحقق انقلاب خود متحمل شدند و مسیر طولانی را طی کردند و همچنان استوار در این مسیر گام برمیدارند.

وی ابراز داشت: انقلاب ملتها بسیار متفاوت است، زیرا نظام سلطه و استکبار از رژیم بحرین حمایت میکند و برای این امر علل و عوامل متعددی وجود دارد.

نماینده ولیفقیه درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تغییر در معادله قدرت در بحرین معادله و موازنه قدرت در منطقه را تغییر میدهد.

سعیدی وجود ناوگان پنجم آمریکا در بحرین را از دیگر عوامل حمایت استکبار از رژیم بحرین برشمرد و ادامه داد: بحرین هممرز عربستان است و تاثیر زیادی بر عربستان میگذارد، لذا به این سادگی نظام سلطه تسلیم مردم نمیشود، اما اراده این مردم بسیار قوی است.

وی افزود: طولانی شدن مبارزه در بحرین از همت و نقش روحانیت خبر میدهد و هر مقدار که انقلاب عمق پیدا کند، برای جلوگیری از آسیبپذیری و پویایی آن موثر است.

حجتالاسلام والمسلمین علی سعیدی اذعان داشت: انقلاب مصر با هزینههای زیاد به پیروزی رسید، اما یک نظام سلطه آمد و آن را مصادره کرد.

سعیدی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران ۳۵ سال ایستاد و سختترین شرایط را تحمل کرد زیرا پایههای محکمی داشت و از هنرهای امام خمینی (ره) این بود که تمام تار و پود نظام را دگرگون کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب باید هیئت حاکمه و طبقه حاکمه را دگرگون کند تا ماندنی شود.

سعیدی اذعان داشت: طی انقلاب اسلامی چند مرحله برای حاکمیت طبقه اشراف حمله شد، اما انقلاب در برابر آن ایستاد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فلسفه تفاوت در سیره و روش رهبران الهی عنوان کرد: این فلسفه بحث زیربنایی و کلیدی برای روحانیان و علماست، زیرا نیاز امروز جامعه ما به شمار میرود.

نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تفاوت فراوان در سیره و سنت رهبران الهی میبینیم و شاهدیم که پیامبر اعظم (ص) در سه مقطع سه نوع رفتار دارند و در مکه، در مدینه در دوره هجرت و بعد از فتح مکه رفتارهای دیگری را در عملکرد پیامبر عظیمالشان اسلام(ص) میبینیم.

سعیدی افزود: امام علی (ع) در دوره پیامبر اکرم (ص) یک نوع رفتار دارند و در دوره خلفا رفتار دیگری را از ایشان شاهد هستیم و همچنین در دوره حکومت حضرت علی (ع) رفتار دیگری از ایشان میبینیم و ایشان ۲۵ سال انعطاف نشان میدهند، اما یک لحظه در برابر معاویه انعطاف نشان نمیدهد.

وی بیان داشت: بین رفتار امام حسن مجتبی (ع) و رفتار امام حسین (ع) تفاوت بسیاری است، امام حسن (ع) در شرایط خاصی تن به صلح میدهد و یا اینکه انقلاب فرهنگی از سوی امام صادق (ع) صورت میگیرد و امام رضا (ع) ولیعهدی را میپذیرد.

این مسئول با اشاره به شیوههای رفتاری پیامبران و ائمه معصوم (ع) گفت: گاهی شیوههای علنی و مشهود و نیمهعلنی و با تحلیل قابل درک و فهم است و گاهی شیوههای مخفی میبینیم که به سادگی قابل درک و فهم و قابل دستیابی به اطلاعات نیست.

سعیدی عنوان کرد: در زندگی حضرت زهرا (س) چند نوع رفتار میبینید، شیوههای سری و به کلی سری و در حادثه عاشورا هم رفتار سری و علنی میبینیم.

وی ابراز داشت: هنوز شش ماه از دولت نگذشته است، آقایان میگویند، چرا رهبری موضع نمیگیرد.

نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران افزود: در انقلاب اسلامی تفاوتهای رفتاری زیادی میبینیم، امام خمینی (ره) در جایی علنی فریاد میزند و با بازرگان، منتظری و بنیصدر برخورد کردند.

سعیدی با تاکید بر اینکه رفتارهای انجام شده توسط امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای فلسفه است، گفت: رهبری با سران فتنه بر اساس تدبیر خود برخورد تند نکرد که آقایان الان طلبکار شدهاند و مدعی رفع حصر هستند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت بین عصر امام خمینی (ره) با عصر امام خامنهای وجود دارد، تصریح کرد: یکی از اشتباهات خواص و عوام این است که تفاوت بین عصر نبوی با عصر علوی را ندیدند و اشتباه کردند.

نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: برخی آقایان به عصر رهبری با عصر امام راحل توجه نمیکنند در حالی که تفاوت زیادی است.

سعیدی ابراز داشت: بخشی از این تفاوتها در مرزها و مفاهیم است و مفهوم جنگ نرم در زمان امام خمینی (ره) نبود و فقط جنگ سخت مطرح بود، زیرا جنگ نرم وجود خارجی نداشت و شبیخون و ناتوی فرهنگی مختص زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ما طرفدار فقه پویا هستیم و اینکه برخی آقایان میگویند، ببینیم، امام راحل راجع مرگ بر آمریکا چه میگوید در حالی که امام بزرگوار ۲۴ سال قبل فوت کردهاند، در این صورت متغیرها را چه میکنیم در حالی که مرز ما گسترده شده است و آن روز شلمچه و مهران مرز ما بود و امروز ساحل مدیترانه مرز ما است.

وی تصریح کرد: در زمان امام راحل ماهواره و اینترنت نبوده و چگونه میخواهید از احکام امام مسائل مربوط به این موارد را درآورید و امروز برای اینکه بگوییم، ماهواره جایز است یا خیر باید به مقام معظم رهبری مراجعه کنیم و اینکه وقتی مرز ما تغییر کرده به چه مجوزی مرگ بر آمریکا را برداریم.

سعیدی عنوان کرد: بحث امروز ما با آمریکا بحث هستهای نیست، آنها میگویند چرا از مردم بحرین و عراق حمایت میکنید مگر ما میتوانیم از آنها دست برداریم.

وی ابراز داشت: ما در مورد غزه و حزبالله هم با آمریکا حرف داریم و مرز ما تا آمریکای لاتین هم میرود.

سعیدی ادامه داد: آنقدر متغیرهای پیچیدهای امروز وجود دارد که باید به رهبر حی و حاضر مراجعه کرد، اما آقایان واسطه را حذف میکنند.

وی با اشاره به اینکه اصول در بین رهبران الهی ثابت است، اظهار داشت: هیچ یک از رهبران الهی حق تصرف در بعثت را نداشتند.

نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برای مردم باید بگوییم که این انقلاب اسلامی بر اساس اصول بوده و هیچ رئیسجمهوری حق ندارد به اصول حمله کند.

سعیدی با بیان اینکه در نظام آمریکا بعد از ۲۰۰ سال از تاریخ حاکمیت لیبرال دموکراسی در این کشور هیچ نماینده یا کاندیدایی نیست که به ساختار این نظام حمله کند، افزود: در جمهوری اسلامی به چه جراتی کاندیداها به ساختار نظام ولایت حمله میکنند و آنها هنوز این نظام را نمیشناسند و نمیدانند، حق تصرف را ندارند.

وی با اشاره به اینکه استکبارستیزی یک اصل است، ابراز داشت: اصول مشترک در شیوه رفتاری پیامبران ثابت است، اما شیوهها قابل تغییر هستند.

سعیدی عنوان کرد: اصل نبوت، جهاد، مقابله با ناهنجاریها، قاتل و طاغوت ثابت و شیوهها و تاکتیکها متغیر است.

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در تغییر تاکتیک تصریح کرد: یکی از عوامل مهم متغیرهای پیرامونی است که در اختیار رهبری است.

سعیدی گفت: اگر برای مقابله با آمریکا باید بر اساس شرایط تاکتیک را تغییر داد، امروز که شاخبهشاخ آمریکا در خاورمیانه هستیم، استفاده از تاکتیک در اختیار رهبری است.

نماینده ولیفقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: عده و عُده در تغییر تاکتیکها مهم است، همه رهبران آرمانگرا هستند، اما زمینه تحقق تمام آرمانهایشان محقق نشد.

سعیدی ادامه داد: مردم و دولتها در تغییر تاکتیکها نقش دارند و ما هم در تقویت مثبت یا منفی دولت نقش داریم و دیپلماسی فعال، منفعل و دیپلماسی استقامت و سازش با هم تفاوت دارند.

وی بیان داشت: خواص از دیگر عوامل تغییر تاکتیکها هستند و نوع چیدمان خواص در رفتار رهبران تاثیر میگذارد و دولت، مردم، بنیه دفاعی و پشتوانه اقتصادی در پیشبرد اهداف نظام نقش دارد و یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار هم تفاوت جبهه مقابل است.

نظر شما
پربیننده ها