خاطره ای به روایت سردار محمد کوثری:

ماجرای هندوانه خوردن شهید رجایی در جبهه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این طور پذیرایی کردن در شان مسئولین رده بالای کشور نبود، مانده بودیم با این وضع چطور به خودمان اجازه بدهیم به مهمان ها تعارف کنیم. سرمان را از خجالت زمین انداخته بودیم و زیر چشمی به بچه ها نگاه می کردیم.
کد خبر: ۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳ - 15July 2013

ماجرای هندوانه خوردن شهید رجایی در جبهه

خبرگزاری دفاع مقدس: سردار محمد کوثری یکی از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در 8 سال دفاع مقدس است، در مراسمی که برای تجلیل از غلامعلی حداد عادل برگزار شده بود، برای بیان خاطراتی از شهید مجید حداد عادل به سراغ این فرمانده دفاع مقدس رفتیم. خاطره زیر روایتی است از زبان وی که حاکی از روحیه بی آلایش مسئولین و فرماندهان در هشت سال جنگ نا برابر با رژیم بعثی عراق می باشد.

سردار محمد کوثری در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس درباره شهید مجید حداد عادل اظهار داشت: سال 60 جلسه مهمی برای تشریح وضعیت منطقه در پادگان ابوذر داشتیم که شهیدان رجایی (رئیس جمهور)، مهندس مجید حدادعادل (معاون سیاسی استانداری استان کرمانشاه)، موسی کلانتری (وزیر راه)، غلامعلی پیچک (فرمانده سپاه غرب)، شهید محسن وزوایی (فرمانده تیپ 10 سیدالشهداء) و تعداد دیگری از برادران که از همراهان دوستان بودند، تشکیل شد.

وی ادامه داد: قبل از برگزاری جلسه به برادران تدارکات اطلاع داده بودیم که یک جمعی مهمان ما هستند؛ هر چه برای پذیرای دارید بیاورید، جلسه ما شروع شده بود، یکی از دوستان تدارکاتمان 2 عدد هندوانه را میان یک سینی ملامینی گذاشته بود و داخل سنگر ما شد، هندوانه ها را به دست من داد، من هم سینی را وسط جلسه گذاشتم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طور پذیرایی کردن در شان مسئولین رده بالای کشور نبود، مانده بودیم با این وضع چطور به خودمان اجازه بدهیم به مهمان ها تعارف کنیم. سرمان را از خجالت زمین انداخته بودیم و زیر چشمی به بچه ها نگاه می کردیم.

سردار کوثری افزود: با کلی کلنجار رفتن به زحمت توانستیم هندوانه ها را با آن چاقوی اره ای ببریم، هندوانه ها را وسط جلسه گذاشتیم، اما تازه اول داستان بود؛ زیرا ما چنگال نداشتیم، مانده بودیم چکار کنیم!

فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول الله (ص) ادامه داد: شهید حدادعادل به مشکل ما پی برده بود، با دست یک برش از هندوانه را برداشت و به شهید رجایی تعارف زد، پنجاه درصد از مشکل ما حل شد؛ شهید رجایی گفت: چنگال که نیست، پس هندوانه ها را درون سینی برگردانید که ما هم بتوانیم بخوریم.

وی در پایان تاکید کرد: این سادگی و بی آلایشی مسئولین و فرماندهان در جنگ باید به امروز منتقل شود وسبک زندگی شهدا و جبهه می تواند راهگشای جامعه کنونی ما باشد.

نظر شما
پربیننده ها