نرگس آبیار:

دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی قصه های دراماتیک است

کارگردان فیلم سینمایی "شیار ۱۴۳" گفت:دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی قصه های دراماتیک و بستری برای اجرای آثار نمایشی ایجاد است.
کد خبر: ۱۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵ - 22February 2014

دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی قصه های دراماتیک است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «نرگس آبیار» کارگردان فیم سینمایی «شیار ۱۴۳»، بهترین فیلم مردمی جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: «شیار ۱۴۳» با نگاه به یکی از رمانهای من بود که در سال ۸۳ چاپ شد و یکی از این شخصیتها همان مادری بود که ۱۵ سال رادیو به کمر خود بسته بود تا خبری از پسرش که در جبهه است، دریافت کند.

وی افزود: به طور کلی من در همه آثار خود سعی در فرار از شعار و کلیشه دارم و تلاش میکنم که برشی از واقعیت را نشان دهم تا دچار شعارزدگی نشوم و همواره سعی من بر این است که در سراسر فیلم نگاه شخصی و قضاوت به عنوان کارگردان وجود نداشته باشد و خود مخاطب قضاوت کند.

آبیار در پاسخ به این سوال که باز هم قصد فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس را دارد یا خیرگفت: افراد زیادی به من گفتند که سراغ موضوع دفاع مقدس نروم اما چون من میدانستم که قصد دارم نگاه انسانی به فیلم داشته باشم این کار را کردم.

وی یادآور شد: جنگ و هشت سال دفاع مقدس، بسیار جای پرداخت دارد زیرا بستری دراماتیک برای اجرای آثار نمایشی ایجاد میکند.

آبیار ضمن محترم و بزرگ شمردن پروژه سینمایی «چ» ادامه داد: تقدیم فیلم «چ» از سوی ابراهیم حاتمی کیا به من باعث شد که توجهات به «شیار ۱۴۳» معطوف شود.

کارگردان سینمایی «شیار ۱۴۳» در پایان خاطرنشان کرد: همه میدانیم که سالن اکران برج میلاد بسیار بیرحم است و به هیچ فیلمسازی فضای آن سالن رحم نمیکند اما ما بیشترین مدت تشویق را در پایان فیلم به خود اختصاص دادیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار