ابراهیم حاتمی کیا مطرح کرد

تغییر نام جشنواره فیلم فجر به دلیل فاصله گرفتن این جشنواره از ارزشهای انقلاب

کارگردان فیلم «چ» در سومین هم اندیشی متفکران سینمای انقلاب اسلامی گفت: باید از این تقلیل سلیقه که در بحث سینمای دینی به وجود آمده و این روش که به بهانه نشان دادن اسلام به سوژه‌ها آب می‌بندند چشم‌پوشی کرد.
کد خبر: ۱۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹ - 24February 2014

تغییر نام جشنواره فیلم فجر به دلیل فاصله گرفتن این جشنواره از ارزشهای انقلاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیین اختتامیه سومین هماندیشی متفکران سینمای انقلاب اسلامی در مجموعه ورزشی شهدای انقلاب واقع در سرچشمه تهران با حضور برخی از چهرههای هنری و فرهنگی برگزار شد.

ابراهیم حاتمیکیا که در این مراسم حضور داشت پس از دریافت ققنوس از جبهه متفکران انقلاب اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: جای سید مرتضی آوینی در اینجا خالی است یعنی سالها است که جای ایشان خالی است.
من تاکنون به جمع شما دوستان که امشب از من تقدیر میکنید نیامده بودم ولی وقتی به این فضا وارد شدم دیدم جنس افرادی که در این محفل حضور دارند ازجنس کسانی است که میخواهند راه آوینی را ادامه دهند و این همان چیزی است که من میخواهم در جامعه هنری ما باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «چ» با اشاره به اینکه برخی او را متهم به کج اندیشی میکنند و نقدهای او را درمورد جشنواره فیلم فجر برنمی تابند گفت: جریان جشنواره فیلم فجر سالهاست که از جریان انقلاب فاصله گرفته است؛ البته این جشنواره هنوز هم یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی این مملکت است و در نوع خود بسیار تاثیر گذار است، فقط پیشنهاد میکنم اسمش را عوض کنند و بهجای نام جشنواره فجر از نامی مانند جشنواره ایرانی استفاده کنند.

حاتمیکیا تصریح کرد: به نظر میرسد که ما در سال ۹۳ باید کنتورهای خود را دوباره صفر کنیم و دوباره خطهایمان و اهدافمان را با صراحت اعلام کنیم، البته این صراحت بهمعنای تعارض و دعوا نیست ولی آنچه هستیم و آنچه باید باشیم را صریحتر بگوییم، باید از این تقلیل سلیقه که در بحث سینمای دینی به وجود آمده و این روش که به بهانه نشان دادن اسلام به سوژهها آب میبندند چشمپوشی کرد؛ دور مرزهای این گربه خیلیها نشستهاند و قصد ساقط کردن آن را دارند. ما باید صریحتر حرف بزنیم و از مواضع خود صریحتر دفاع کنیم.

وی ادامه داد: اشکالی ندارد که فیلمهای ایرانی به بیرون مرزها بروند و از دست غربیها جایزه بگیرند اما باید دانست که دل خارجیها برای ما نسوخته و آنها دغدغههای خود را دارند. باید دید که چه اتفاقی افتاده و چه مسالهای رخ داده که دغدغههای ما با دغدغه آنها یکی میشود و آنها به حمایت از فیلمهای ما میپردازند. ردکارپت (فرش قرمز) اشکالی ندارد ولی مسیری که ردکارپت نشان میدهد ارزشی نیست و ما را به ارزشها نمیرساند.

نظر شما
پربیننده ها