جمهوری‌خواهان سنا خواستار رأی‌گیری درباره لایحه تحریم‌های جدید ایران شدند

در شرایطی که گروه ۱+۵ در حال مذاکره با ایران برای رسیدن به توافق نهایی است، جمهوری‌خواهان سنا خواستار رأی‌گیری درباره لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳ - 26February 2014

جمهوری‌خواهان سنا خواستار رأی‌گیری درباره لایحه تحریم‌های جدید ایران شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، "پالتیکو"، جمهوریخواهان سنا آمریکا خواستار رأیگیری درباره تحریمهای جدید علیه ایران شدند.

جمهوریخواهان سنا از اینکه به دلیل مخالفتهای دولت "باراک اوباما" رئیسجمهور آمریکا، لایحه جدید تحریمها علیه ایران به رأی گذاشته نشد، بسیار ناراحت هستند و هماکنون خواستار به رأی گذاشته شدن یک لایحه جایگزین تحریمها علیه ایران شدند.

این لایحه جدید ضد ایرانی توسط سناتور "ریچارد بر" نوشته شده است و جمهوریخواهان امیدوارند که "هری رید" رهبر اکثریت سنا آمریکا را وادار کنند تا این لایحه را به رأی گذارد.

"میچل مک کونل" رهبر اقلیت جمهوریخواهان سنا روز سهشنبه به خبرنگاران گفت: ما چندین ماه است که در تلاش هستیم تا لایحه تحریمهای ایران را کرک و منندز پیشنهاد دادند، به رأی بگذاریم.

لایحه تحریمها یکسری تنبیهات اقتصادی مشروط به ایران در صورتی تحمیل میکند که این کشور به مفاد توافق موقت با ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) عمل نکند و از مذاکرات در حال جریان برای رسیدن به توافق نهایی کنار بکشد.

در حالیکه شماری از دموکراتهای سنا پیشتر از تحریمهای ایران حمایت کرده بودند، حمایت دموکراتها از رأیگیری فوری برای این لایحه در هفتههای اخیر بعد از آن لغو شد که «باراک اوباما» رئیسجمهور آمریکا و دولت وی هشدار دادند که وضع تحریمهای جدید به گفتوگوهای دیپلماتیک با ایران خدشه وارد میکند.

همچنین لابی صهیونیستی "آیپک" نیز اعلام کرد که هماکنون زمان رأیگیری درباره لایحه تحریمهای جدید علیه ایران نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار