صبح امروز

رزمایش «الی بیت‌المقدس» در استان سمنان آغاز شد

رزمایش دو روزه «الی بیت‏‌المقدس» با رمز «محمد رسول‌‏الله» از صبح امروز در سراسر استان سمنان آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷ - 27February 2014

رزمایش «الی بیت‌المقدس» در استان سمنان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رزمایش «الی بیتالمقدس» امروز و فردا در اردوگاه قدس سمنان و مناطق عمومی و اردوگاههای شهرستانهای استان سمنان برگزار میشود.

رزمایش «الی بیت المقدس» به صورت متمرکز زمانی و غیرمتمرکز مکانی در هشت شهرستان مهدیشهر، سمنان، گرمسار، دامغان، آرادان، شاهرود، میامی و سرخه برگزار میشود.

مرحله دوم سلسله رزمایشهای «الی بیت المقدس» ۴۸ ساعته ناحیهای با رعایت اصول پدافندی، غیرعامل منطقهای با اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن و ۲۴ ساعته گردانهای کوثر با اجرای عملیات مقابله با اغتشاشات و امداد و نجات در استان سمنان برگزار می شود.

رزمایش «الی بیت المقدس» به صورت همزمان در شش استان تهران، قم، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان رضوی با فراخوانی و اعلام آماده باش به گردانهای بیتالمقدس و کوثر برگزار میشود.

هدف از انجام سلسله رزمایشهای «الی بیت المقدس» به صورت سالانه در سطح بسیج در سراسر کشور تقویت توان سخت، نیمه سخت و نرم بسیجیان است.

این رزمایشها با هدف ایجاد و افزایش مهارتهای عمومی ارکان و اجزای گردانهای بیتالمقدس و کوثر متناسب با مأموریتها و به منظور یادآوری و بازآموزی آموزشها برای ارکان گردانها، افزایش توان و آمادگیهای رزمی بسیجیان، روحیه ایثارگری و همچنین حفظ و انسجام گردانها اجرا میشود.

در این رزمایش، برنامههای تاکتیکهای تاخت، هلیبرن، ضد هلیبرن، پدافند دورادور، مقابله با اغتشاشات و ناآرامیها، امداد و نجات، پدافند غیرعامل، راهپیماییهای تاکتیکی شبانه، کنترل معابر اصولی، دفاع از مراکز حساس با رعایت اصول پدافند غیرعامل پیشبینی شده است.

در روز اول رزمایش که امروز است، برنامهها و کلاسهای آموزشی برگزار میشود و روز دوم، صبحگاه مشترک در تمام شهرستانها برگزار خواهد شد.

در این رزمایش، گردانهای بیتالمقدس، عاشورا و امام علی (ع) حضور دارند و گردان بیتالمقدس، امام علی(ع) و کوثر در رزمایش شرکت دارند و گردانهای عاشورا، الزهرا(س) و امام حسین(ع) در صبحگاه مشترک در روز همایش حضور خواهند داشت.

نظر شما
پربیننده ها