گودرزی در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

پشت پرده هدیه دادن برخی از فیلم‌های برگزیده جشنواره عمار به اشتون

کارگردان مستند"سازمانی برای جدایی" گفت: ترور 15 هزار نفر از شهروندان ایرانی توسط سازمان منافقین نمونه‌ای از جنایاتی است که به حمایت مدعیان حقوق بشر در ایران صورت گرفت، مستنداتی که به خانم اشتون هدیه دادیم گوشه‌ای از این جنایات را به تصویر کشیده بود.
کد خبر: ۱۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴ - 12March 2014

پشت پرده هدیه دادن برخی از فیلم‌های برگزیده جشنواره عمار به اشتون

ایمان گودرزی کارگردان و مستندساز فیلمهای "سازمانی برای جدایی" و "عطش ثانیهها" که مورد تقدیر ششمین دوره از جشنواره مردمی عمار قرار گرفته بود، در گفتوگو اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه سفر و دیدارهای اخیر خانم اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان بسیار با هدف صورت گرفته بود اظهار کرد: انگیزههای خانم اشتون در دیدار با خانوادههای فعالین فتنه 88 به دور از مباحث حقوق بشر بوده است.

گودرزی آشکار کردن تعارض در رفتار و گفتار اتحادیه اروپا در رویارویی با حقوق بشر را هدف هدیه کردن برخی از آثار مردمی برگزیده جشنواره عمار به خانم اشتون خواند و گفت: ترور 15 هزار نفر از شهروندان ایرانی توسط سازمان منافقین فقط یک نمونه از مواردی است که به حمایت مدعیان حقوق بشر در ایران صورت گرفت، مستنداتی که به خانم اشتون هدیه دادیم گوشهای از این جنایات را به تصویر کشیده بود.

کارگردان مستند "عطش ثانیهها" گفت: این مستند به موضوع سازمان منافقین و فعالیتهای تروریستی آنها در ایران پرداخته است که چندین سال در داخل کشور به حمایت کنگره آمریکا مردم و مسئولین را ترور کردند.

وی خاطر نشان کرد: ملتی که در طول سالهای انقلاب و پس از آن هزاران، هزار شهید ترور داشته، چگونه از طرف اتحادیه اروپا و سازمان های مدعی حقوق بشر پنهان مانده است.

گودرزی با طرح سوالی از سوی فعالان عرصه سینما و مستند بیان کرد: برای جامعه هنری کشور سوال است که چرا اتحادیه اروپا طی سالها و دهههای اخیر هیچ گاه برای دیدار با پانزده هزار خانواده شهید ترور کشور اقدامی نکرده است اما برای زندانیان سیاسی و امنیتی کشور این اقدامات را انجام میدهد؟

کارگردان مستند"عطش ثانیهها" اظهار کرد: هنوز آثار جنایات شیمیایی رژیم بعثی عراق در آسایشگاه ثارالله بر تن رزمندگان است، چرا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به جای دیدار با عوامل فتنه 88 به دیدار این جانبازان نرفته است؟ آیا ترور دانشمندان هستهای کشورمان نباید مورد توجه سازمان های مدافع حقوق بشر قرار بگیرد و نباید با خانواده های شهدای هسته ای دیداری شود.

وی ترویج نگاه بصیرتزا را هدف این مستندها خواند و اذعان کرد: برای نشان دادن ناگفتههای از تاریخ کشور و ورود سربازان جنگ نرم به تولید مستند تاریخی روی آوردیم تا بتوانیم غفلتهای برخی از مسئولین فرهنگی کشور در طول سال های متمادی را پوشش دهیم.

 گودرزی خاطر نشان کرد: اشتون با دیدار از متهمین می خواهد القای عدم رعایت حقوق بشر کند آنها باید به سوالات زیادی در این خصوص پاسخ دهند.

کارگردان مستند"عطش ثانیهها" در ادامه گفت: رفتار قهر آمیز رژیم پهلوی در زمان رابطه با اروپا، ساخت زندانهای متعدد به توسیه امریکا برای سرکوب مردم و آموزش شکنجهگران ساواک در اسرائیل  نمونه های از عدم پایبندی اروپا و امریکا به حقوق بشر است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب تعدادی از زندان های ساخته شده رژیم پهلوی را تخریب کرد و امروز علیرغم رشد دو برابری جمعیت نسبت به قبل از انقلاب هنوز با همان تعداد زندانها دستگاه های قضای امنیت کشور را برقرار می کنند.

گودرزی تحریم شبکه های ماهوارهای ایران را دلیل ترس امریکا و اروپا از افشای حقیقت های دنیا دانست و گفت: امریکا و اروپا به دلیل ترس از گسترش واقعیتهای حقوق بشر شبکههای ماهواره ای ما را تحریم کردند.

کارگردان مستند"عطش ثانیهها" ساخت این مستند را از جمله حرکت های مردمی خواند و افزود: احساس تکلیف دانشجویان اولین قدم برای ساخت این مستندات بوده است که بدون حمایت مالی از سوی دستگاه های دولتی انجام شده است.

وی بیان کرد: نکته قابل توجهای که پس از تولید این مستندات مشاهده شد سیل پیامکهای تشکر مردمی بود که از استقبال مردم حاکی بود.

گودرزی در پایان نتیجه این تلاش ها را ایجاد رابطه مثبت با مخاطبین عنوان کرد و ادامه داد: آثار تولید شده مخاطبین خود را پیدا کرد در حالی که رسانه های بیگانه تلاش بر ضعیف نشان دادن این کارها را داشتند،  نقطه کور و حساس دشمن را با تولید مستنداتی از حقوق بشر پیدا کردیم.

نظر شما
پربیننده ها