گلعلی بابایی مطرح کرد

عرضه ۱۵ جلد کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تهران

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: در سال آینده کارگاه های نقد و بررسی داستان دفاع مقدس را در استانهای مختلف کشور برگزار می کنیم.
کد خبر: ۱۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹ - 10March 2014

عرضه ۱۵ جلد کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس از برگزاری کارگاههای آسیبشناسی و نقد و بررسی آثار منتشر شده در حوزه تاریخ شفاهی و خاطرهنویسی دفاع مقدس خبر داد و گفت: برای رفع آسیبها و انتشار آثاری فاخرتر و مطلوبتر در استانهای سراسر کشور، سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس برگزاری کارگاههای نقد و بررسی آثار منتشره بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را در استانهای سراسر کشور در دست انجام دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس، تاکنون در دو کارگاه در کرج و تهران برگزار شده است و ما در نظر داریم تا سومین کارگاه را در اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران برگزار کنیم، همچنین در تلاش هستیم سایر کارگاهها را سال آینده در استانهای مرزی کشور برگزار کرده و به نقد آثار منتشره در حوزه دفاع مقدس بپردازیم.

بابایی همچنین از عرضه بیش از ۱۵ عنوان کتاب جدید توسط انتشارات سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:  «فقط غلام حسین باش»  خاطرات حسین رفیعی به کوشش حمید حسام، «خرمشهر نمیمیرد» خاطرات یکی از خبرنگاران و عکاسان جنگ، «با تو میمانم» خاطرات جنمشید نظمی از آخرین نفراتی که تا هنگام شهادت با شهید باکری بود از جمله آثاری است که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین «اینجا صدایی نیست» خاطرات رضا پورعطا و پژوهشی درباره نقش زنان در دفاع مقدس به کوشش سیدعلی صادقی از جمله دیگر آثاری است که در نمایشگاه عرضه خواهیم کرد.

بابایی همچنین با اشاره به آثار خود گفت: ترجمه عربی و انگلیسی «ماه همراه بچههاست» خاطرات شهید همت و «درهالهای از غبار»خاطرات شهید متوسلیان منتشر شده است، ناشر این آثار، کتابها را در کشورهای عربی و اروپایی توزیع کرده و از استقبال از این کتابهای سخن میگوید. اخیراً نیز بالغ بر ۱۰ هزار نسخه جدید از این کتابها منتشر و در کشورهای عربی بنا به خواست توزیعکنندگان عربی توزیع شده است.

وی در پایان از انتشار کتاب «یادنامک» آثار منتخب نخستین کنگره ملی خاطرهنویسی دفاع مقدس در ۴۰۰ صفحه خبر داد.
 

نظر شما
پربیننده ها