مرضیه افخم:

ایران خواستار اقدام جدی پاکستان برای بازگشت مرزبانان کشورمان است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز تأسف شدید از خبر شهادت یکی از مرزبانان ایرانی به دست تروریست‌ها، دولت پاکستان را مسئول پاسخگویی نسبت به این موضوع دانست.
کد خبر: ۱۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ - 26March 2014

ایران خواستار اقدام جدی پاکستان برای بازگشت مرزبانان کشورمان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مرضیه افخم" در گفتوگویی با بیان اینکه "تاکنون اقدام جدی از سوی طرفهای پاکستانی انجام نشده است"، تاکید کرد: ایران خواستار اقدام جدی و فوری دولت پاکستان برای دستگیری و تحویل تروریستها و تضمین سلامتی و بازگشت مرزبانان کشورمان است.
 
وی تصریح کرد: عدم اقدام جدی در برابر هرگونه تحرکی که مغایر با روابط دوستانه و برادرانه دو کشور همسایه باشد، خلاف حسن همجواری به شمار میآید.
 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: مقامات ایرانی بارها مراتب ناخرسندی و نگرانی خود درباره اقدامات تروریستی در نقاط مرزی را اعلام کردهاند و ایران بر ضرورت انجام اقدامات لازم از سوی پاکستان برای جلوگیری از تردد و استفاده تروریستها از خاک آن کشور تاکید دارد.
 
افخم همچنین با اشاره به وضعیت مرزهای ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: مرزهای دو کشور همواره مرزهای صلح و دوستی بوده و تاکنون هیچگونه تعرضی از داخل خاک ایران به سمت پاکستان صورت نگرفته است ولی متاسفانه در ماههای اخیر استفاده گروههای تروریستی از خاک پاکستان و تعرض علیه منافع و شهروندان ایران روند فزایندهای به خود گرفته است.
 
وی در پایان تاکید کرد: ایران آمادگی دارد هرگونه همکاری را در هر سطحی با دولت پاکستان برای تامین امنیت مناطق مرزی دو کشور و مقابله با تروریسم انجام دهد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار