با حضور امیر سرتیپ پوردستان؛

پیکر سرتیپ سیاه‌بخش نصیری زیبا تشییع شد

مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ دوم ستاد، سیاه‌بخش نصیری زیبا با حضور امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، خانواده و جمعی از فرماندهان و همرزمان وی از مقابل ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴ - 27July 2013

پیکر سرتیپ سیاه‌بخش نصیری زیبا تشییع شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرتیپ پوردستان در این مراسم با اشاره به دلاورمردیهای این فرمانده شجاع ارتش، اظهار داشت: او از فرماندهانی بود که با تمام قوت و قدرت در مقابل هجوم نیروهای بعثی ایستادگی کرد و درکنار سربازانش به عنوان خط شکن عمل میکرد.

نصیری زیبا که در سال 1336 به استخدام ارتش در آمده بود، پس از گذراندن دورههای متعدد نظامی در یگانهای ارتش مشغول خدمت شد.با وقوع انقلاب اسلامی و بروز جنگ تحمیلی از اول فروردین ماه سال ۱۳۶۰ عازم جبهههای جنگ شد و در سمت فرمانده گردان 163، فرمانده تیپهای یک، دو و سه لشکر ۷۷ پیروز ثامنالائمه (ع) خراسان، فرماندهی تیپ 40 سراب و فرمانده لشکر ۷۷ نیروی زمینی ارتش به انجام امور محوله پرداخت.
 
امیر نصیری زیبا در دوران دفاع مقدس در عملیاتهای میمک، طریقالقدس، فتحالمبین، ثامنالائمه (ع)، بیتالمقدس، رمضان و مرصاد حضور پر رنگی داشت .
 
وی در عملیات میمک به علت کمبود شدید آب به دو کلیهاش آسیب جدی وارد شد، اما پس از جنگ تحمیلی هیچگاه به ثبت جانبازی خود اقدام نکرد. این فرمانده دفاع مقدس پس از 33 سال خدمت در سال 1369 بازنشسته شد.
 
این امیر سرافراز پس از تحمل سالها درد و رنج ناشی از مجروحیت در دوران دفاع مقدس، از ابتدای فروردین 92 در بیمارستانهای متعدد بستری شد، اما در نهایت به دلیل بروز دردهای ناشی از بیماریاش، سوم مرداد ماه جاری دعوت حق را لبیک گفت و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار