اجمالی/ سردار حسین دهقان:

جامعه جهانی به دلایل سیاسی برای مین‌زدایی به ایران کمک نکرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت روز جهانی آگاهی از خطرات مین گفت: توقع ما از جامعه جهانی بود که با یک نگاه بشردوستانه به ملت ایران پس از پایان جنگ تحمیلی، با کمک‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای جمع آوری و رفع آلودگی اراضی مین اقدام کنند که به دلایل سیاسی چنین اتفاقی رخ نداد.
کد خبر: ۱۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ - 08April 2014

جامعه جهانی به دلایل سیاسی برای مین‌زدایی به ایران کمک نکرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت روز جهانی آگاهی از خطرات مین، با حضور سردار سرتیپ پاسدار "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سفرا، نمایندگان سازمانهای بین المللی و وابستگان نظامی مقیم ایران صبح امروز در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

سردار دهقان در این مراسم با اشاره به اینکه بهار طبیعت پیام روشنی، خلاقیت و شکوفایی در عرصهٔ طبیعت را دارد، گفت: بشر از روزی که پای بر خاک نهاد و جمعیت بشری در شهرها استقرار یافت، از روی حس برتری جویی و زیاده خواهی، دستیابی به محدودههای سرزمینی را در دستور کار خود قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: بر همین مبنا بشر برای توسعه حس امنیت به دنبال تجهیز خود برای دفاع از اراضی و مناطق مورد تصرف خود بر آمد و امروز که بشر ادعای رشد و توسعه در عرصه نظری و عملی دارد، همچنان جنگها سایه خود را بر زندگی بشریت انداخته است.

وی مردم جامعه جهانی را خسارت دیدهترین عنصر از جنگها دانست و گفت: گرچه تصمیم گیرندگان تجاوزات و جنگها مردم نیستند، ولی بیشترین ضرر و زیان را مردم از خشونتها که اکثرا از سوی نظامهای سیاسی شکل میگیرند، میبینند.

سردار دهقان اظهار کرد: در مدت ۸ سال تجاوز رژیم بعث عراق به ایران چهار و نیم میلیون هکتار از اراضی کشور به مین و سایر مواد منفجر آلوده است که پاکسازی آن وقت و هزینه و خسارتهای انسانی را در طول زمان به خود اختصاص داده است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: توقع ما از جامعه جهانی بود که با یک نگاه بشردوستانه به ملت ایران پس از پایان جنگ تحمیلی، با کمکهای نرم افزاری و سخت افزاری برای جمع آوری و رفع آلودگی اراضی مین گذاری اقدام کنند که به دلایل سیاسی چنین اتفاقی رخ نداد.

نظر شما
پربیننده ها